Velike članice EU troše milijarde na gorivo za službena vozila: Dve zemlje prednjače

Grupa pet velikih članica EU troši 42 milijarde evra godišnje na subvencionisanje službenih automobila na fosilna goriva, dok u tome prednjače dve zemlje.

YAY Media AS / Alamy / Alamy / Profimedia

Istraživanje koje je naručilo udruženje za zaštitu životne sredine Transport & Environment pokazalo je da pet velikih članica EU troši 42 milijarde evra godišnje na subvencioniranje službenih automobila na fosilna goriva.

Italija je na prvom mestu petoročlane grupe sa 16 milijardi evra, a prati je Nemačka sa 13.7 milijardi evra, pokazalo je ovo istraživanje.

Zatim su na listi Francuska i Poljska koje izdvajaju 6.5 milijardi odnosno 6.1 milijardu evra godišnje, dok je na dnu ove liste velikih EU zemalja - Španija sa "samo" 100 miliona evra subvencija.

Najveći raskorak u Francuskoj

Otprilike 15 milijardi evra u četiri zemlje odlazi na subvencionisanje sportskih terenaca.

Vozači službenih automobila primaju poreznu olakšicu od 6800 evra godišnje u proseku, a iznos može dostići i 21.600 evra za veće modele koji više zagađuju životnu sredinu. U takvim uslovima prodaja električnih vozila kompanijama uveliko zaostaje za tržišnim prosekom, pokazalo je istraživanje.

Najveći raskorak je zabeležen u Francuskoj, gde su električni automobili u prvoj polovini godine činili čak četvrtinu ukupne prodaje, ali samo desetinu registrovanih novih automobila za poslovne potrebe.

U Nemačkoj njihov udeo u ukupnoj prodaji iznosio je 17 posto, ali samo 12 posto u segmentu poslovnih automobila.

U Španiji električni automobili činili su 6 posto ukupne prodaje, u poređenju sa samo 4 posto u poslovnom segmentu. Poljska je izuzetak u grupi jer su električni automobili za poslovne potrebe činili 4.1 posto prodaje, u poređenju sa prosekom od 1.5 posto.

Poslovni električni automobili

Na nivou EU poslovni električni automobili činili su 12.4 posto prodaje, u poređenju sa prosekom od 13.8 posto.

"Potpuno je nelogično i neprihvatljivo da još uvek ulažemo milijarde poreskih obveznika u tehnologiju koja je dijametralno suprotna programu zelene tranzicije Evropske komisije", rekao je direktor u T&E-u Stef Cornelis.

Poslovni automobili čine oko 60 posto prodaje novih automobila u Evropi i svojevrsna su nagrada radnicima, koju često prati kompenzacija potrošačkih poreza i potrošnje goriva.

(M.A./EUpravo zato/index.hr)