Ne morate čak ni da letite da biste skupili bodove: Koja evropska avio-kompanija ima najbolji lojaliti program?

Svi smo čuli za programe lojalnosti avio-kompanijama, ali koliko zapravo razumemo kako oni funkcionišu?

Imago / Alamy / Alamy / Profimedia Godišnje kroz aerodrom Shiphol prođe između 65 i 68 miliona putnika

"Point.me", usluga koja pomaže pri rezervacijama nagrada, pokušala je da otkrije najbolje programe nagrađivanja avio-kompanija na svetu.

Ovo rangiranje obuhvata više od 60 pojedinačnih programa za česte letove širom sveta, dok su evropske avio-kompanije imale odlične rezultate.

"Point.me" je objavio izveštaj, rangirajući 62 svetske avio-kompanije, oslanjajući se na informacije koje su objavile same kompanije, kao i na sopstvene podatke.

Uzeti su u obzir brojni faktori, uključujući stope otkupa, lakoću rezervacije i kvalitet usluga za korisnike.

Istraživanje je otkrilo je da je najbolji svetski program nagrađivanja ER Frans-ov i KLM-ov zajednički Flying Blue.

Došao je na prvo mesto zahvaljujući lakoći rezervacije i relativno niskoj ceni otkupa, kao i mogućnosti rezervisanja na partnerskim avio-kompanijama kompanija, u okviru SkyTeam alijanse.

Kako funkcionišu šeme lojalnosti avio-kompanija?

Nagrade avio-kompanija ili programi za česte putnike omogućavaju putnicima da prikupljaju bodove dok kupuju karte i lete, koji se kasnije mogu iskoristiti kao popusti na putovanje.

Možda mislite da većina poena koje putnici zarađuju i troše na letove dolazi od letenja - ali to zapravo nije slučaj.

Iako možete da skupljate bodove na osnovu pređene udaljenosti tako što ćete se prijaviti za program određene avio-kompanije, mnogi prevoznici se udružuju sa izdavaocima kreditnih kartica kako bi ponudili bodove za širok spektar troškova vezanih za putovanja.

Većina nagradnih poena se zarađuje kroz takva partnerstva, što znači da neke avio-kompanije zarađuju znatno više putem kreditnih kartica nego što zapravo rade letovima.

gordzam / Alamy / Alamy / Profimedia  Avio-kompanije se bukvalno nadmeću sa svojim lojaliti programom nagrađivanja putnika. Jedna evropska se posebno istakla sa pogodnostima lojaliti nagrađivanja.

Međutim, nisu samo avio kompanije u pobedničkoj poziciji.

Činjenica da se većina poena zarađuje kroz programe kreditnih kartica znači da putnici ne moraju često da lete da bi zaradili bodove.

Kako su odabrani najbolji programi nagrađivanja?

Ako trošite pametno - i vodite računa da na vreme otplatite svoju kreditnu karticu, nagrade vam mogu doneti ozbiljne popuste.

Međutim, kao i kod svega, postoje nedostaci i, za obične putnike bez posebnog znanja, često je skoro nemoguće dešifrovati koji program je pravi za vas.

Da bi stvari bile malo jednostavnije, "Point.me" je razmotrio različite kriterijume, uključujući koliko je lako zaraditi bodove "neletećim" metodama - uključujući restorane i kupovine, paket aranžmane, partnere za transfer i bonuse za transfer.

Takođe su ispitali vrednost koju je moguće dobiti za te poene, koliko je lako rezervisati nagradni let i učestalost dostupnosti nagrada.

Na složenijem nivou, postoji fleksibilnost u pravilima rutiranja koja treba uzeti u obzir - to je ako možete da rezervišete pauziranje, na primer, kao i da promenite naknade i politike - i kvalitet usluga za korisnike kada je reč o rezervaciji.

Evo šta su otkrili.

Koje avio-kompanije imaju najbolje programe nagrađivanja?

Flying Blue, program lojalnosti Air France i holandske avio-kompanije KLM, dokazao je da Evropa zna šta radi kada je u pitanju nagrađivanje kupaca.

"Point.me" kaže da program ima izuzetne performanse širom sveta, primajući najbolje ocene u skoro svakoj kategoriji.

Nedavno je Flying Blue izvršio značajna prilagođavanja svoje strategije lojalnosti, što je dovelo do dobrih stopa otkupa i obimnih partnerstava koja olakšavaju zaradu poena, čak i bez ukrcavanja na let avionima Er Fransa ili KLM-a, kao i do fleksibilnih pravila rutiranja koja čine lakoću dolaska do destinacija širom sveta.

Prilično neobično, klijenti su u mogućnosti da prenesu bodove iz svih glavnih valuta kreditnih kartica u Flying Blue, što olakšava sakupljanje dovoljno poena za let čak i ako se vaša potrošnja rasporedi na programe lojalnosti.

Oleg Elkov / Alamy / Alamy / Profimedia  Momak i devojka na aerodromu, gledaju u avion.

Sledi program Er Kanada Eroplejn.

Obnovljena 2020. godine, kanadska kompanija nudi solidnu dostupnost na partnerskim avio-kompanijama, kao i velikodušna pravila rutiranja koja putnicima koji žive u gradovima koji nisu čvorišta olakšavaju korišćenje njenih linija.

Poeni iz većine glavnih programa kreditnih kartica takođe se mogu preneti na Eroplejn.

"Point.me" je otkrio da postoji niz izazova sa rezervisanjem nekih letova na mreži, uključujući dugo čekanje i nešto manje impresivnu korisničku uslugu od drugih programa.

"United MileagePlus", program sa sedištem u SAD, nedavno je dobio negativne kritike zbog promena u dostupnosti letova. Ali "Point.me" je otkrio da ukupna struktura čini "MileagePlus" jednim od najboljih za nelojalne ili putnike koji ne lete često.

Bodovi se mogu preneti iz brojnih drugih programa lojalnosti i otkriveno je da je MileagePlus bodovi mogu lako zaraditi preko mnoštva partnerskih i ko-brendiranih kreditnih kartica.

"Point.me" je takođe dodao da je kompanija uvela dinamičko nagrađivanje na način koji zapravo može biti od koristi putnicima namernicima - posebno onima vezanim za školske raspuste i državne praznike.

Još dva evropska programa ušla su u prvih pet

Što se Evrope tiče, dve britanske kompanije zauzele su zajedničko četvrto mesto - Britiš Ervejz  i Virdžin Atlantik.

Britiš Ervejz je pohvaljen zbog obimnih promena u programu Eksekjutiv Klub-a u protekloj godini. "Point.me" je pozdravio proširenje koncepta „Reward Flight Saver" na duge letove, koji putnicima omogućava da otkupe bodove po atraktivnim cenama uz znatno smanjene naknade u poređenju sa prethodnim verzijama programa.

To znači da je moguće pronaći solidne opcije za gradove i iz čvorišta. Međutim, kvalitet usluge pada na pitanju povezivanja, posebno kada se kombinuje sa ogromnim doplatama na putovanju bez "Reward Flight Saver"-a.

MONDO/Stefan Stojanović 

Virdžin Atlantik ima slične prednosti, ali i nedostatke.

Utvrđeno je da ima neke od najboljih ekonomskih stopa otkupa od svih programa koje je "Point.me" ocenio, kao i posvećenost da se mesta za isplatu nagrada na svakom letu stave na raspolaganje.

Dok je Klub takođe partner sa širokim spektrom programa nagrađivanja kreditnih kartica, doplate za gorivo koje nameće prevoznik su izuzetno visoke u premium kabinama, što je minus za Virdžin.

Takođe, "Point.me" je otkrio da neke partnerske rezervacije moraju da se izvrše preko telefona, a veb lokacija Flying Kluba nema jasna upustva oko toga.

Međutim, pohvaljena je zbog svoje volje da ponudi prostor na letovima za koje su putnici obično najzainteresovaniji. Na primer, razmislite o ekonomskim letovima od Njujorka do Londona i nazad za manje od 9.000 poena po osobi u oba smera, sa dostupnošću za cele porodice ili veće grupe , za razliku od pojedinačnih sedišta.

Koje druge evropske avio-kompanije nude najbolje programe lojalnosti?

Er Lingus-ov ErKlub i Finer Plus su zaokružili pet najboljih programa u Evropi.

Sledeći je bio Egean Miles+Bonus, koji je pohvaljen jer nudi proširenu dostupnost na sopstvenoj avio-kompaniji.

Utvrđeno je da Skandinavian SAS Eurobonus nudi dostupnost na letovima svojih partnerskih avio-kompanija, dok je za Miles & More, kompanije Lufthanza Group, otkriveno da ima impresivnu lakoću rezervacije.

Offenberg / imago stock&people / Profimedia 

Iberia Plus i Tap Miles&Go omogućavaju jednostavno korišćenje poena za rezervaciju leta, zaokružujući 10 najboljih u Evropi.

Turkiš Erlajns  Miles&Smiles i Er Europa Suma su postigli prosečne rezultate na globalnoj skali, ali su u Evropi zauzeli 11. odnosno 12. mesto - što znači da nude brojne pogodnosti koje druge kompanije nemaju.

(M.A./EUpravo zato/euronews.com)