Ova država gradi najveće saobraćajno čvorište u Evropi: Projekat vredan 34 milijarde evra menja budućnost zemlje

U Baranovu, 40 kilometara jugozapadno od Varšave, počinje realizacija najvećeg infrastrukturnog projekta u istoriji Poljske - izgradnja Centralnog saobraćajnog porta (CPK aerodroma), koji će povezivati avio, železnički i saobraćajni sistem, stvoriće stotine hiljada radnih mesta i drastično unaprediti ekonomiju regiona.

CPK Foto: Youtube printscreen/ Future Tech

Poljska je na putu da izgradi jedno od najvećih saobraćajnih čvorišta u Evropi - Centralni saobraćajni port (CPK), koji će biti smešten 40 kilometara jugozapadno od Varšave, u Baranovu.

Ovaj ambiciozni projekat, vredan oko 34 milijarde evra, obuhvata izgradnju nove međunarodne aerodromske luke, modernizaciju železničke infrastrukture i razvoj saobraćajnih veza, čime će Poljska postati ključna tačka u evropskoj saobraćajnoj mreži.

Aerodromski terminal CPK-a dizajnirali su britanski arhitekti Foster + Partners u saradnji sa Buro Happold.

Početni kapacitet aerodroma biće 34 miliona putnika godišnje, uz planirano povećanje na 65 miliona do 2060. godine.

Projekat predviđa četiri piste, a aerodrom će biti povezan sa novim železničkim čvorištem i brzim saobraćajnim vezama.

CPK će biti integrisan u novi sistem brzih železnica, uključujući 10 glavnih koridora koji će povezivati sve regione Poljske.

Brzi vozovi će saobraćati brzinom od 320 km/h, a polazna tačka biće upravo novi aerodrom CPK. Putovanje od CPK-a do glavnih poljskih gradova trajaće maksimalno 2,5 sata, dok su planirane i međunarodne veze prema Češkoj, Litvaniji i Letoniji putem Rail Baltica.

Ovaj projekat će stvoriti oko 150.000 radnih mesta i značajno doprineti ekonomskom razvoju regiona.

Iako je inicijalno izazvao političke kontroverze, trenutna vlada premijera Donalda Tuska odlučila je da nastavi sa projektom, uz određene prilagodbe u odnosu na prethodne planove.

Prema trenutnim planovima, izgradnja CPK-a trebalo bi da počne 2026. godine, a aerodrom bi trebalo da bude operativan do 2032. godine. Ovaj projekat predstavlja najveći infrastrukturni poduhvat u istoriji Poljske.

(M.A./EUpravo zato/vecernji.hr)