Sat parkinga 18 evra, šest sati čak 225! Ovo nisu jedine drakonske promene za vozače u milionskom gradu

Nove cene se odnose na automobile s motorom s unutrašnjim sagorevanjem i hibridne automobile teže od 1.600 kilograma i na električna vozila teža od dve tone.

akg / viennaslide / Harald A. Jahn / akg-images / Profimedia Automobili parkirani u Parizu

Cene parkiranja u Parizu značajno su porasle za terenska i SUV vozila i druge vrlo teške automobile.

Tako sada jedan sat košta 18 evra, a onaj ko želi da parkira šest sati plaća čak 225 evra!

Stanovnici Pariza, trgovci i osobe s invaliditetom izuzeti su iz programa.

Nove cene se odnose na automobile s motorom s unutrašnjim sagorevanjem i hibridne automobile teže od 1.600 kilograma i na električna vozila teža od dve tone.

Ove mere se ne primenjuju na privatne parking garaže, već samo na javna parking mesta u centru Pariza. Izvan centra cene parkiranja za navedena vozila su nešto niže.

Prema referendumu sprovedenom u februaru, 54,5 odsto Parižana podržava povećanje cena.

Gradsko veće pozvalo je na promene, tvrdeći da teška vozila više zagađuju, zauzimaju dosta javnog prostora i ugrožavaju bezbednost na putevima. Ta brojka od 54,5 odsto donekle je iskrivljena jer je referendumu pristupilo samo 5,7 posto od gotovo 1,3 miliona stanovnika grada s pravom glasa.

Dakle, samo oko 40.000 građana se izjasnilo za ovu odluku.

Vlasti Pariza će detaljno pratiti sprovođenje ove odluke. Plaćanje parkiranja u Parizu već se neko vreme kontroliše kombijima s video opremom koji snimaju registarske tablice parkiranih automobila.

Svako ko parkira mora prvo da unese registarsku tablicu na parkirnom automatu. Kako se tablice automatski upoređuju, grad ima pristup podacima o vlasnicima i vozilima i zna u koju težinsku kategoriju spadaju parkirani automobili.

Tim Graham / robertharding / Profimedia 

Zašto je parking skuplji u Parizu?

Više cene parkiranja bile su ideja gradonačelnice Pariza An Idalgo koja se svim snagama bori protiv (previše) automobila u gradu. Prethodno je zatvorila obale Sene za automobile i učinila ih dostupnim pešacima. Takođe je proširila mrežu biciklističkih staza i spustila ograničenje brzine na 30 km/h u gotovo celom gradu.

Ograničenje brzine takođe je spušteno na 50 km/h na prometnoj gradskoj obilaznici Bulevar Periferik od 1. oktobra, a odluka je donesena kako bi se smanjilo zagađenje bukom.

Leva politička opcija, koja vlada gradom, nije pritom priložila nikakve studije koje bi pokazale da će smanjenje ograničenja brzine sa 70 na 50 kilometara na sat pozitivno uticati na količinu izduvnih gasova i buku na obilaznici i oko nje.

(EUpravo zato/Jutarnji list)