Nakon dugih 40 godina, najpopularnija nemačka automobilska kompanija Folksvagen obustavlja evropsku proizvodnju jednog od svojih najpopularnijih modela.
Do sada se Folksvagen Polo pravio u Španiji, konkretnije u Pamploni, ali će ubuduće proizvodnja biti ograničena samo na Karijegu u Južnoj Africi. Španska fabrika će biti renovirana, jer će se njen fokus prebaciti na pravljenje dva nova mala električna vozila.
Prodaja Polo modela smanjena je prethodnih godina, ali to je i dalje veoma važan šraf u Folksvagen mašineriji. Malo više od 90.000 vozila prodato je u prvih osam meseci ove godine, što je dovoljno za 8. poziciju u Evropi. Polo će i dalje biti dostupan na evropskim tržištima.
Proizvodnja Pola u Pamploni počela je 1984. godine, i od tada je napravljeno 8,4 miliona primeraka samo u Španiji. Međutim, nakon pada prodaje i porasta popularnosti folksvagenovih SUV modela, kompanije je odlučila da je fabrika u Južnoj Africi dovoljna za Polo i da će fabriku u Pamploni prenamijeniti za neke nove modele.
Konkretno, tu će se ubuduće praviti T-Roc i Taigo modeli, a prave se i promene kako bi se od 2026. godine ovde proizvodila dva mala električna SUV automobila. Jedan će se prodavati pod Folksvagen brendom, a jedan kao Škoda.
Oba modela će koristiti skraćenu verziju poznate MEB platforme. Još dva važna modela za VV grupu proizvodiće se u drugoj fabrici u Španiji. Naime, proizvodnja novog Folksvagen ID.2 i Cupra Raval trebalo bi da počne sledeće godine u Seat-ovoj fabrici u Martorelu.
(EUpravo zato/Kurir)