Skoro polovina vozova kasnila u oktobru: Državna železnica priznala dugogodišnji problem sa tačnošću

Samo 51,5% vozova na duge relacije stiglo je na vreme prošlog meseca, a razlozi su radovi na infrastrukturi, tehnički kvarovi i vremenski uslovi; cilj nemačke železnice je da do 2029. godine 70% vozova bude tačno.
Ilustracija: Dojče Ban Foto: Chris Redan/Shutterstock

Skoro polovina nemačkih vozova na duge relacije kasnila je u oktobru, potvrdio je nacionalni železnički operater Dojče ban.

Samo 51,5 odsto vozova stiglo je na vreme prošlog meseca, objavio je list Zidojče cajtung, a Dojče ban je kasnije potvrdio informaciju novinskoj agenciji DPA.

Dugogodišnji problem sa kašnjenjima

Nemačka državna železnica godinama je predmet žestokih kritika zbog sve češćih kašnjenja. Najnoviji podaci pokazuju blago pogoršanje u odnosu na novembar 2023. godine, kada je oko 52 odsto vozova na duge relacije stiglo na vreme.

Glavnim razlozima za česta kašnjenja u oktobru smatraju se radovi na dotrajaloj infrastrukturi, tehnički kvarovi na nadzemnim vodovima i poremećaji u saobraćaju povezani sa vremenskim uslovima.

Dojče ban u svoju statistiku uključuje samo kašnjenja duža od šest minuta, a otkazane usluge nisu uključene u zvanične podatke.

Godine nedovoljnog ulaganja i plan obnove mreže

Godine nedovoljnog ulaganja primorale su kompaniju da preduzme veliku rekonstrukciju nemačke železničke mreže, napominje agencija DPA.

Prema novoj strategiji koju je u septembru predstavio ministar saobraćaja Patrik Šnider, oko 70 odsto vozova na duge relacije trebalo bi da saobraća po redu vožnje do kraja 2029. godine, dok je dugoročni cilj povećanje udela tačnih vozova na 90 odsto.

Podaci pokazuju da je u prvoj polovini ove godine više od trećine vozova na duge relacije kasnilo najmanje šest minuta.

(EUpravo zato/Index)