Za dugoročno finansiranje oslabljene nemačke železničke mreže potreban je infrastrukturni fond od oko 150 milijardi evra, reči su predsednika nadzornog odbora železničkog operatera Dojče Ban.
"Železnice imaju problema i moraju da se poboljšaju. Infrastruktura je prestara, prepuna i previše sklona prekidima. Mislim da će najmanje 150 milijardi evra biti potrebno za ulaganja u infrastrukturu u sledećih 10 godina", rekao je Verner Gacer za nemački "Fokus".
Gacer je dodao da su dugovi koje bi država za to morala da preuzme podnošljivi s obzirom na sve manji udeo duga, istakavši da se "moraju stvoriti uslovi da možemo brže da investiramo".
Početkom 2024. nemački ministar saobraćaja Volker Vising predložio je infrastrukturni fond, u kom bi bili i privatni investitori, za finansiranje infrastrukture u zemlji. Međutim, konkretni detalji još nisu utvrđeni.
Industrijska udruženja takođe su podržala ideju o fondu. S obzirom na dalekosežne probleme s nacionalnom železničkom infrastrukturom, veruju da je potrebno dugoročno finansijsko rešenje koje industriji nudi sigurnost kako bi se povećao kapacitet i da bi se smanjili troškovi izgradnje.
(EUpravo zato/Seebiz.eu/Focus)