Nije prošlo ni punih mesec dana od otvaranja metroa u Solunu, a već su se pojavili prvi problemi.
Zbog kvara u napajanju, jedan voz je iznenada stao između dve stanice zbog čega su putnici morali peške da lutaju tunelom do sledećeg stajališta.
Na društvenim mrežama su se pojavili i snimci putnika koji izlaze na površinu kroz otvor za ventilaciju.
Zbog toga je pokrenuta preliminarna istraga koja bi trebalo da utvrdi zašto je saobraćaj obustavljen i zašto nije odmah ponovo pokrenut, da li su putnici bezbedno evakuisani i da li je bilo kršenja bezbednosnih protokola.
Solun je krajem novembra konačno dobio metro, čija je gradnja trajala skoro 40 godina. Radovi su odlagani decenijama, a projekat je na kraju koštao oko 3 milijarde evra za svega 13 stanica.
Grci su dugo čekali na podzemnu železnicu, a činjenica da su se prvi kvarovi javili tako brzo produbila je frustracije i nezadovoljstvo.
Solun sanjao o metrou još pre 100 godina
Ideja o metrou se u Solunu prvi put javila 1918, a prvi tunel je završen 1986. godine.
Tunel prati antičke trgovačke rute u centru grada, a tokom iskopavanja su otkriveni rimski put, drevna grčka groblja, kanalizacioni i vodeni sistemi, mozaici i desetine hiljada raznih artefakata koji sežu do Vizantije i Otomanskog carstva.
Metro uključuje prvu liniju, a uskoro bi trebalo da bude završena i druga koje će zajedno moći da usluže 250.000 putnika čime će se smanjiti broj putničkih vozila na ulicama.
Otkriće velikog broja artefakata je navelo inženjere i arheologe da rade zajedno. Tunel je zbog toga morao da bude iskopan na dubini od najmanje 20 metara, a čitav projekat je označen kao "najveće spasavanje" ikada sprovedeno u Grčkoj.
Putnici na stanicama, inače, imaju priliku da vide brojna arheološka otkrića čime je solunski metro zaista upečatljiv.
Glavna metro linija će imati 18 vozova bez vozača, a njome će 18.000 putnika moći da se preveze po satu u svakom smeru.
(EUpravo zato/Tovima.com)