Pilot faza eBolovanja startovaće krajem marta naredne godine, a potpuna primena novog digitalnog sistema očekuje se do kraja 2025.
Doznake odlaze u istoriju, pa tako pacijenti i trudnice više neće morati da čekaju u redovima kako bi poslodavcima dostavili hrpu papira. Firme će sve informacije o otvaranju i zatvaranju bolovanja dobijati automatski, elektronskim putem, a sam proces obračuna zarada zaposlenih ići će brže jer će sve biti pojednostavljeno.
"Uvođenje sistema elektronskog bolovanja se odvija iz delova i digitalizacija podrazumeva povezivanje više ključnih tačaka u vođenju bolovanja u svrhu olakšavanja ove procedure, pre svega pacijentima, kao i za optimizaciju celog sistema", rekla je saradnica za regulatornu reformu u Nacionalnoj alijansi za lokalni ekonomski razvoj (NALED) Emilija Ničić.
Ona je objasnila da će digitalizacijom biti omogućeno da poslodavac sve informacije dobije automatski bez potrebe da pacijenti nose papirnu dokumentaciju i čekaju u redovima.
"Poslodavcima će ovaj sistem omogućiti ažurne informacije o zaposlenima koji su na bolovanju, efikasnije i brže obračunavanje zarada za njih, kao i optimizaciju internih procesa i resursa. Sistem će poseban značaj imati za poslodavce koji imaju veliki broj radnika i koji u danu procesuiraju i do stotine informacija o zaposlenima sa privremenom sprečenošću za rad"; istakla je Ničićeva.
Kada je reč o ličnim podacima pacijenata i ko će imati uvid u dokumenta, zaštita privatnosti je apsolutni prioritet.
"Konkretno, poslodavci će kroz sistem dobijati informacije o zaposlenom koje su neophodne za obračun zarada, poput toga kada je bolovanje otvoreno i koliko je predviđeno trajanje, bez mogućnosti uvida u medicinsku dokumentaciju pacijenta", napomenula je ona.
Na pitanje da li su lekari i medicinsko osoblje spremni za uvođenje sisitema eBolovanja, Ničićeva navodi da je to deo kontinuiranog procesa digitalizacije zdravstvenog sistema u Srbiji tokom kojeg se zaposleni motivišu i usmeravaju na korišćenje digitalnih sistema.
"Sistem će biti prilagođen i olakšan za korišćenje zaposlenima, a podržaćemo Ministarstvo zdravlja u inicijativi da se sprovedu obuke i upoznavanje sa svim funkcionalnostima i očekivanjima od korišćenja sistema", dodala je.
U Srbiji eRecepti već donekle funkcionišu, kako je rekla, a dalji razvoj najavljen je nakon uvida u benefite ovog sistema i to u kojim delovima može biti dodatno unapređen i prilagođen potrebama i bezbednosti pacijenata.
"Planirano je, pre svega, omogućavanje lekarima specijalistima da prepišu terapiju, dok je veliki benefit i omogućavanje uvida u interakcije leka od strane lekara", istakla je ona.
Objasnila je da će kroz eKarton svi lekari biti umreženi. eKarton treba da pruži brz i jednostavan uvid u istoriju bolesti, dijagnoze, propisane terapije i druge relevantne podatke o medicinskom stanju svakog pacijenta, bez potrebe čuvanja i nošenja dokumentacije u papirnom obliku.
"Jedan od osnovnih benefita ovog sistema je mogućnost umrežavanja lekara i razmene relevantnih informacija o lečenju pacijenta, koje su važne za dijagnostiku, adekvatan odgovor na stanje pacijenta i unapređenje zdravstvenog sistema u celini. Zbog velike kompleksnosti sistema njegovo uspostavljanje se odvija u više faza, a trenutno se aktivno radi na omogućavanju svih uslova za punu implementaciju u narednom periodu", zaključila je Ničićeva.
(EUpravo zato/Bizportal)