Vozila na vodonik sve se manje kupuju, razlozi su brojni: Prodaja pala, Evropa gotovo odustala od njih

Iako su nekada viđena kao rešenje za čistu mobilnost, vozila na vodonik beleže sve slabiju prodaju širom sveta. U prvom kvartalu 2025. godine globalna prodaja pala je za više od 11 odsto, dok je u EU zabeležen drastičan pad od čak 91 odsto.

Automobili u Slovačkoj Foto: Jaroslav Moravcik/Shutterstock

Iako su nekada najavljivana kao "gorivo budućnosti", vozila na vodonik danas gube korak u globalnoj automobilskoj trci.

Najnoviji podaci pokazuju da je u prvom kvartalu 2025. godine prodaja ovih vozila pala za više od 11% u odnosu na isti period prošle godine - ukupno je prodato svega 2.119 vozila širom sveta.

Evropa beleži posebno oštar pad - u zemljama EU prodato je samo 39 vozila na vodonik, što je čak 91% manje nego lane.

Glavni "igrači" na ovom tržištu, modeli poput Tojote Mirai i Hjundajija Nekso, očigledno više ne uspevaju da privuku kupce.

Razlozi za pad su brojni i poznati: nedovoljna infrastruktura za punjenje, visoke cene vozila, kao i skupi servis i održavanje.

I dok Kina i Južna Koreja još ulažu u ovu tehnologiju uz pomoć državnih subvencija, SAD i Evropa se sve više okreću električnim automobilima, koji su postali glavni pravac razvoja održivog transporta.

Iako kompanije poput Toyote i BMW-a ne odustaju od vodonika i nastavljaju da razvijaju nove modele, jasno je da će ova tehnologija teško ponovo doći u centar pažnje bez ozbiljnijih ulaganja i konkretnih rezultata na tržištu.

(M.A./EUpravo zato/energijabalkana.net)