Iako su nekada najavljivana kao "gorivo budućnosti", vozila na vodonik danas gube korak u globalnoj automobilskoj trci.
Najnoviji podaci pokazuju da je u prvom kvartalu 2025. godine prodaja ovih vozila pala za više od 11% u odnosu na isti period prošle godine - ukupno je prodato svega 2.119 vozila širom sveta.
Evropa beleži posebno oštar pad - u zemljama EU prodato je samo 39 vozila na vodonik, što je čak 91% manje nego lane.
Glavni "igrači" na ovom tržištu, modeli poput Tojote Mirai i Hjundajija Nekso, očigledno više ne uspevaju da privuku kupce.
Razlozi za pad su brojni i poznati: nedovoljna infrastruktura za punjenje, visoke cene vozila, kao i skupi servis i održavanje.
I dok Kina i Južna Koreja još ulažu u ovu tehnologiju uz pomoć državnih subvencija, SAD i Evropa se sve više okreću električnim automobilima, koji su postali glavni pravac razvoja održivog transporta.
Iako kompanije poput Toyote i BMW-a ne odustaju od vodonika i nastavljaju da razvijaju nove modele, jasno je da će ova tehnologija teško ponovo doći u centar pažnje bez ozbiljnijih ulaganja i konkretnih rezultata na tržištu.