Ovaj termin danas podrazumeva sasvim drugačije iskustvo: Šta žele putnici koji traže luksuz?

Putnici koji na putovanjima očekuju luksuz, imaju različite ideje o tome šta traže od odmora. Šta je nekada podrazumevalo luksuz, a šta sada?

Američki pasoši Foto: Christian Delbert / Panthermedia / Profimedia

Nekada su putovanja bogatih i slavnih podrazumevala kočije i limuzine, gomile prtljaga koje se šalju unapred i ugledne hotele ili odmarališta vrednovana veličinom atrijuma, visinom plafona i bogatstvom detalja na zidovima i podovima.

To je bilo vreme kada niko nije mario za zaštitu životinja ili životne sredine uopšte, niti imao na umu klimatske promene, globalno zagrevanje i slično.

Ti dani su prošli, a novi bogati putnici su počeli da se kreću u dva veoma različita pravca:

  • sada su ne samo mnogo ekološki svesniji, već i odgovorniji u odnosu na svet oko sebe
  • traže jedinstvena iskustva, a ne destinacije

Imajući to na umu, evo šta današnji putnik uzima u obzir kada pravi rezervaciju:

Održivost putovanja

U istraživanju koje je sproveo Booking.com, od 33.000 putnika širom sveta, velika većina ispitanika rekla je da želi da putuje na održiviji način.

Istraživanje je pokazalo da putnici pokušavaju da smanje negativni uticaj svog putovanja, na načine koji se kreću od ponovne upotrebe posteljine do isključivanja klima uređaja u svojim hotelima.

Oko 43 odsto planira svoj odmor tako da može da pešači, vozi bicikl ili ide lokalnim javnim prevozom, a ovo uključuje i luksuzne putnike. Rezultati su takođe istakli interesovanje putnika za hotelske objekte koji promovišu upravljanje životnom sredinom i podržavaju lokalne zajednice.

Odgovorna rešenja

Istraživanje je takođe pokazalo da je 43 odsto svih upitanih putnika reklo da su spremni da plate više kako bi podržali sertifikovane održive opcije putovanja.

Pitanje je, svakako, zar nam ovo ne daje priliku da budemo kreativniji, održiviji i povećamo svoju popunjenost i profit?

S obzirom na to da turizam, čini 8 odsto globalnih emisija gasova staklene bašte, prema nature.com, krajnje je vreme da se traže odgovorniji i održiviji načini putovanja.

Sve je u iskustvu

Savremeni putnik je okrenut iskustvenom putovanju.

Za novog luksuznog putnika, jedinstveno iskustvo može značiti mnogo stvari: jedinstvenu avanturu, izuzetan susret, napornu fizičku aktivnost ili čak izabrati društvo nekoga koga nikada ne bi ni zamislili da mogu da sretnu, od peruanskog šamana, preko sveštenika travara sa Rtnja, do barmena koji je takođe kiropraktičar i majstor za origami.

Hotelijeri više ne mogu da se oslone na nivo luksuza ili na to koliko dobro mogu da obuče tim da predvidi potrebe gostiju. Sada je potrebno više od toga.

Ukupan nivo znanja

Nivoi usluge, važan su faktor u segmentu luksuza, pa ipak, oni su evoluirali od starog stila "Da, gospodine".

Danas je važan ukupan nivo znanja osoblja koji mora uključivati lokalno i regionalno znanje. Jer, ukoliko možemo da obučimo naš tim da obezbedimo povratak gosta, iskustvena ponuda će biti odlučujući faktor. Čak i Airbnb ima odeljak posvećen iskustvima, a ne samo boravcima. Lokalno i regionalno znanje koje današnji luksuzni putnici zahtevaju je ono što pruža taj osećaj luksuza i ekskluzivnosti. 

Tu je konsijerž koji će se potruditi da obezbedi rezervacije koje je teško dobiti, kuvar koji je spreman da skuva bilo koji obrok, u bilo koje vreme, osoblje koje deli informacije o tome gde meštani idu da kupuju i barmen koji je rudnik informacija o tome šta se dešava u okolini.

Personalizovana usluga

Prilagođavanje iskustva tako da bude u skladu sa ličnim prioritetima gosta je još jedan važan aspekt za savremene putnike.

Ovo može uključivati pravljenje prilagođenog menija u skladu sa navikama u ishrani gostiju ili na primer, stavljanje nadimaka gostiju na njihove bicikle i papuče.

Dakle, bilo da nudite iskustvo dolaska paraglajdingom, časove kuvanja uz posetu lokalnoj pijaci ili bosonoge noćne šetnje pustinjom, nivo uspeha koji vaše odmaralište ili hotel postigne svodiće se na uspomene koje su urezane u umove vaših gostiju i ostaće sa njima u godinama koje dolaze.

Pravljenje uspomena

Te jedinstvene prilike koje ste kreirali, trenuci za pamćenje, retki događaji, jedinstvena životna putovanja različita za svakog vašeg gosta, ono su što će definisati vaš hotel kao pravu luksuznu destinaciju i razlikovati ga od drugih.

A za to, morate razumeti kulturu, istoriju na vašoj lokaciji i etos, vrednosti i mentalitet putnika koje želite da privučete. Bez tog temeljnog razumevanja i bez pružanja prilike gostima da iskuse svet na inkluzivniji, odgovorniji, i pažljiviji način u hotelijerstvu danas, više se ne može.

(EUpravo zato/tumagazin.rs)