Kraj klasičnih turističkih informativnih centara! Ova evropska metropola zatvorila je poslednji

Imaju li klasični turistički informativni centri danas, u eri interneta i aplikacija, uopšte smisla?

Alberto Pezzali/NurPhoto/Shutter / Shutterstock Editorial / Profimedia Ulice Pariza u Francuskoj

Turistički informativni centri su mesta gde često dobijamo odgovore na pitanja, a odlazimo 'naoružani' mapama, informacijama, brošurama... Međutim, u današnje vreme brzog interneta i informacija serviranih na tacni, u nekim zemljama ova mesta postaju prošlost. Glavni grad Francuske, Pariz, nedavno se oprostio od svog poslednjeg turističkog informativnog centra.

Poslednji turističko-informativni centar, odnosno poslednja ekspozitura jer ih je bilo nekoliko u gradu, koji se nalazio nedaleko od Ajfelove kule, zatvorio je svoja vrata 12. januara. Doduše, i dalje će obavljati svoju ulogu, ali digitalno – preko sajta, aplikacije i društvenih medija.

Njegovo zatvaranje, izvestio je Le Mond, pokrenulo je pitanje korisnosti takvih prostora. I takva rasprava, dodaje on, može da deluje čudno za vodeću svetsku destinaciju. Naime, samo grad Pariz godišnje poseti 37 miliona ljudi, a region u okolini njih 50 miliona.

Pet informativnih centara

Pariz je nekada imao pet turističko-informativnih centara. Nekada ih je posećivalo stotine hiljada ljudi, ali je onda broj počeo da se smanjuje, a troškovi su počeli da rastu. Usledilo je zatvaranje.

"Promene u navikama posetilaca i specifičnosti grada Pariza dovele su nas do revizije naše lokalne turističke informativne mreže", saopštila je turistička kancelarija, a prenosi France 24.

Ipak, turiste neće ostaviti "na cedilu". Više pažnje posvetiće digitalnoj sferi svog delovanja, a do 2026. godine trebalo bi da uspostave 50 info punktova na kioscima, poštama i hotelima širom grada. Takođe, biće uspostavljen i kol centar gde će svi zainteresovani moći da dobiju odgovore na svoja pitanja putem telefona, sms poruke ili mejla.

Oni navode da su njihovi prioriteti prikladno dočekati posetioce, ukazati im poštovanje i obezbediti personalizovan pristup. A to podrazumeva veću fleksibilnost, hitan odgovor na potrebe i ljudsko prisustvo tamo gde je to zaista potrebno, dodaju, a centralni turistički informativni centar u Parizu mogao bi da dopre samo do manjeg broja posetilaca tog grada, od kojih dve trećine ionako ne posećuje Pariz prvi put.

(EUpravo zato/Putnikofer)