Najstrmija žičara na svetu upravo je otvorena u švajcarskim Alpima. Ona povezuje selo Štehelberg u dolini s mestom Miren i ima nagib od čak 159,4 odsto.

Putovanje njom traje samo četiri minuta, tokom kojih žičara savladava visinsku razliku od 775 metara na stazi dugoj skoro 1.194 metra.

Dve kabine vise sa nosača dužine 11 metara kako bi mogli da savladaju strmi nagib, a svaka može da primi do 85 putnika. Trasa je potpuno autonomna, a stalno je prate kamere i senzori, omogućavajući da funkcioniše bez posade u kabinama.

Prva kabina započela je svoje putovanje na žičari u petak, 13. decembra, tokom zvanične ceremonije otvaranja. Redovne putnike počela je da prima u subotu, 14. decembra.

Nova žičara deo je projekta "Schilthornbahn 20XX" koji podrazumeva izgradnju nove trase sastavljene od tri deonice. Na kraju će povezivati Štehelberg i Miren preko Birga do Šilthorna, skraćujući trenutni vremenski interval putovanja sa 32 minuta na oko 18 minuta.

Džejms Bond proslavio "Piz Gloria" na vrhu Šilthorna

Švajcarski restoran koji se nalazi na vrhu planine Šilthorn "Piz Gloria" postao je poznat zahvaljujući filmu o Džejmsu Bondu iz 1969. godine, "U službi njenog veličanstva".

Ovaj rotirajući restoran pruža panoramski pogled od 360 stepeni na više od 200 planinskih vrhova. Ako je vidljivost dobra, možete čak videti i Monblan.

Dizajniran od strane bernskog arhitekte Konrada Volfa, ovaj restoran tvrdi da je prvi rotirajući restoran na svetu.

Naziv restorana potiče iz istoimenog romana Ijana Fleminga iz 1963. godine, u kojem je on skrovište zlikovca Ernsta Stavra Blofelda na vrhu planine. Produkcijski tim za film pronašao je restoran delimično izgrađen i doprineo završetku njegove izgradnje u zamenu za ekskluzivno korišćenje za snimanje filma iz 1969. godine.

Nova žičara između Mirena i Birga takođe je otvorena u isto vreme kada i najstrmija žičara na svetu. Završni deo trase od Birga do Šilthorna očekuje se da će biti otvoren u martu 2025. godine, dok se finalizacija celog projekta planira za proleće/leto 2026. Ovaj završni deo trase zatvoren je od sredine oktobra zbog radova na projektu.

(EUpravo zato/Euronews)