Tesla je u Evropi lansirala jeftiniju verziju svog Modela 3 u pokušaju da oživi prodaju nakon negativnih reakcija na angažman Elona Maska u saradnji sa Donaldom Trampom i usporene potražnje za električnim vozilima.
Mask, izvršni direktor kompanije, tvrdi da će jeftinija opcija, koja je u SAD puštena u prodaju u oktobru, ponovo podstaći tražnju jer će biti privlačna širem krugu kupaca.
Novi Model 3 Standard se prodaje po ceni od 37.970 evra u Nemačkoj. Na nemačkom veb-sajtu, drugi najjeftiniji Model 3, koji se naziva "premijum", košta 45.970 evra. Tesla je predstavila Standard varijantu Modela 3 u SAD u oktobru, gde se trenutno prodaje za 36.990 dolara.
Ovaj potez dolazi nakon uvođenja jeftinije verzije Modela Y, najprodavanijeg Teslinog SUV-a, u Evropi i SAD.
Jeftinije verzije Modela 3 i Modela Y imaju manje premijum detalja i funkcija u odnosu na skuplje modele, ali i dalje nude mogućnost vožnje od 480 kilometara.
Prodaja Tesle u Evropi značajno je oslabila, dok se kompanija suočava sa sve snažnijom konkurencijom kineskog BYD-a, koji je ove godine prvi put nadmašio američkog proizvođača električnih automobila na evropskom tržištu.
Prodaju u EU dodatno je pogodio bojkot kupaca zbog Maskove podrške Trampovoj izbornoj kampanji i njegovog kratkog angažmana u administraciji američkog predsednika. U ulozi šefa "odeljenja za efikasnost vlade" (Doge), milijarder iz tehnološkog sektora predvodio je velika otpuštanja, ali je u maju napustio funkciju nakon sukoba sa Trampom oko "velikog, prelepog" paketa poreskih i budžetskih mera.
Mask je odbio deo kupaca i drugim političkim potezima, uključujući gest koji je izgledao kao nacistički pozdrav na Trampovom postizbornom mitingu, otvorenu podršku nemačkoj krajnje desničarskoj partiji AfD i optužbe na račun Keira Starmera i drugih visokih britanskih političara da prikrivaju skandal oko zlostavljačkih bandi.
Novi porezi na električne automobile uvedeni u prošlomesečnom britanskom budžetu mogli bi dodatno da oslabe potražnju, upozoravaju kritičari. Prodaja električnih vozila u Velikoj Britaniji u novembru je porasla najsporijim tempom u poslednje dve godine, svega 3,6%, prema podacima Udruženja proizvođača i trgovaca automobilima (SMMT).
"Ovo treba shvatiti kao upozorenje da se kontinuirani rast potražnje za električnim vozilima ne može podrazumevati", rekao je Majk Hous, izvršni direktor SMMT-a. "Treba da koristimo svaku priliku da podstaknemo vozače da pređu na električna vozila, a ne da ih kažnjavamo zbog toga".
(EUpravo zato/Gardijan)