Istraga koja se poklopila sa poslednjom etapom Evropskog fudbalskog prvenstva otkriva da su pojedine firme prekršile marketinški i reklamni kodeks.
Portugalski generalni direktorat za potrošačke poslove (DGC) saopštio je da namerava da kazni tri kompanijezbog korišćenja nacionalne zastave u reklamiranju alkoholnih proizvoda.
Kompanije koje su prekršila kodeks oglašavanja, mogu se suočiti sa visokim kaznama i to između dve i po i 25.000 evra.
Tokom istrage sprovedene između 8. i 15. jula, u periodu koji se poklopio sa završnicom Evropskog prvenstva u fudbalu, DGC je analizirao 232 oglasa za alkohol.
Ovi oglasi su objavljeni na 53 sajta i društvenih mreža, uključujući Fejsbuk i Instagram, a anketirano je ukupno 20 kompanija.
DGC je takođe naglasio da se ovi konkretni prekršaji odnose samo na marketing na društvenim medijima, a ne na tradicionalnije oblike oglašavanja.
Pravila promocije alkohola u Portugalu
Kao i u mnogim evropskim zemljama, Portugal ima posebna pravila koja se tiču promocije alkohola.
Zabranjeno je oglašivačima da povezuju alkoholna pića sa nacionalnim simbolima kao što je portugalska zastava.
Drugo pravilo zabranjuje promociju alkohola na radiju i televiziji u vremenu od 7 do 22.30, a zabranjeno je i ciljanje maloletnika ovom vrstom oglašavanja.
Na ovu poslednju tačku, DGC je u sredu prikačio dodatno upozorenje.
(M.A./EUpravo zato/Euronews.com)