Kada je pre 50 godina u Volfsburgu započeta proizvodnja "golfa", niko nije mogao da pretpostavi da će ovaj automobil postati jedan od simbola ne samo Folksvagena nego i Evrope.
Od tog marta 1974. godine, proizvedeno je više od 37 miliona jedinica što znači da je svakog dana najmanje 2.000 ljudi širom sveta odlučilo da kupi "golfa", stoji na sajtu Volkswagen Srbija.
To je najprodavaniji evropski automobil od pronalaska automobila.
Od tada je proizvedeno osam generacija u osam zemalja širom sveta.
Folksvagen je za 50. godišnjicu predstavio modifikovanu verziju golfa 8. generacije - sa plug-in hibridnim pogonima sa čisto električnim dometom znatno većim od 100 km i Chat GPT glasovnom kontrolom.
Golf je uspešno nasledio legendarnu Bubu
Te 1974. u fabrici Folksvagena raspoloženje je bilo sumorno: njihov hit, "Buba", još se proizvodio ne samo u Volfsburgu, već i u čitavom nizu fabrika širom sveta, i dalje se prodavao, ali sve manje, preneo je Dojče Vele.
Jer iako je bilo modifikacija, buba je i dalje u osnovi bila predratno vozilo.
Ona "vozi, i vozi, i vozi...", kako je to sugerisano na reklamama. Ali odavno su na tržištu već postojali konkurentski modeli koji su bili mnogo bolji.
U prtljažnik je jedva šta moglo da stane, mogla je teoretski da preveze pet putnika, grejanje je bilo problematično, a tokom naftne krize postalo je jasno da "bubin" bokser motor, koji je dizajnirao lično Ferdinand Porše, guta poveću količinu benzina.
Golf je nemački, ali i malo i italijanski
Što se tiče dizajna, Golf je zapravo „italijanski" jer je koncept osmislio studio Đorđa Đuđara.
Reno 4 je već imao „peta vrata" i prtljažnik gde je moglo da stane dosta stvari. A motor je već postojao iz drugih pokušaja Folksvagena da stvori naslednika legende: zapravo je "pasat" došao i pre "golfa"...
Ali je u "golfu" sve bilo „kockasto", praktično i logično, na „nemački" način, u najboljem smislu te reči.
Iako su se mnogi začudili kada su prvi put videli tu "kockastu Bubu", i sa cenom od 7.995 nemačkih maraka, osvojio je srca vozača, i to ne samo u Nemačkoj.
Naravno, nije bio bez mana: teško da ćete naći njegove prve serije jer ih je većinu pojela rđa, a motor je bio slab.
Golf je oborio rekord, pa se sada proizvodi duže od Bube, imajući u vidu sve verzije. U pripremi je Golf 9 koji će, očekivano, biti električni.