Emocije, inspiracija, pobeda. To su reči kojima može da se opiše sinoć održana modna revija "Pobednice", posvećena ženama koje se bore i onima koje su pobedile karcinom dojke. Događaj koji je organizovala WMG fondacija u okviru svog projekat Prevencija kao garancija, spojio je modu sa borbom i poslao važnu poruku.

"Večerašnja revija je po mnogo čemu posebna. Na našoj pisti ne koračaju samo manekenke. Njome hrabro koračaju žene koje su se suočile sa dijagnozom karcinoma dojke i izašle iz te borbe kao istinske pobednice.

Njihova snaga, istrajnost i vera u život, dobile su oblik i boju kroz jedinstvene modne kreacije, koje su specijalno za njih osmislili naši talentovani kreatori. Ova revija odiše simbolikom i nosi poruke koja treba da dopru do svake žene: POBEDNICE su među nama jer je karcinom dojke izlečiv ako se otkrije na vreme. Redovni preventivni pregledi spasavaju živote," rekla je u svom uvodnom obraćanju Irena Petrović, direktorka WMG fondacije i dodala da je ova revija poziv svima nama da budemo podrška – da pružimo ruku, da ohrabrimo, da učinimo da se nijedna žena ne oseća sama u svojoj borbi.

Irena Petrovic
Irena Petrović, direktorka WMG fondacije Foto: GORAN/GORAN ZLATKOVIC

A zatim su hrabre žene stupile na pistu. Maja Kaličanin, Ivanka Divković Miletić, Aleksandra Stajić, Marija Tabaković, Marija Dujić. Za svaku od njih pet dizajnera je kreiralo odevne komade inspirisane njihovim pričama i borbama.

Za Maju Kaličanin je haljinu kreirala Jelena Buha, ispred brenda Helena Skritore, koja nam je otkrila da je inspiraciju našla u Majinoj mudrosti kojom je stala pred suočenje sa realnošću i mudrosti sa kojom gleda iza sebe.

Helena i Maja
Foto: GORAN/GORAN ZLATKOVIC

Kreator Nemanja Pantelić je borbu Ivanke Divković Miletić doživeo kroz kontrast sivih širokih pantalona, kao simbola slobode i komfora, i asimetrične, ručno oslikane košulje, koja svedoči o nepredvidivom toku borbe.

nemanja i ivanka
Foto: GORAN/GORAN ZLATKOVIC

Kreatorka Milica Matejić, ispred brenda Felićita, je inspiraciju za kreaciju našla u iskrenom osmehu Aleksandre Stajić, za koji kaže da signalizira da sa svakim izazovom možemo da se nosimo odlučno i snažno.

Milica i Aleksandra
Foto: GORAN/GORAN ZLATKOVIC

Kreatorka Maja Dimitrijević je snagu Marije Tabaković izrazila kroz dodir svile i svetlosti. Haljina od šantung svile, mekog pokreta i tihe elegancije se blago širi, kao dah slobode.

maja i marija
Foto: GORAN/GORAN ZLATKOVIC

Modni kreator Predrag Djuknić slavi lepotu žene kroz eleganciju linije i suptilnost pokreta, svaka linija i preplet tkanine svedoče o pobedi, nežnosti i istrajnosti koju je pokazala Marija Dujić.

pedja
Foto: GORAN/GORAN ZLATKOVIC

Reviji su prisustvovale brojne zvanice iz diplomatskog kora. Događaju su se pridružili Nj.e. ambasador Velike Britanije u Srbiji Edvard Ferguson, zamenica šefa delegacije EU u Srbiji Plamena Halačeva, ambasadorka Švajcarske u Srbiji Ane Lugon-Moulin, ambasadorka Norveke Kristin Melsom i predsednica International Womens Club-a Andrea Pavukova.

ambasadori
Događaju su se pridružili (s desna na levo) zamenica šefa delegacije EU u Srbiji Plamena Halačeva, nj.e. ambasador Velike Britanije u Srbiji Edvard Ferguson sa suprugom, ambasadorka Norveke Kristin Melsom, ambasadorka Švajcarske u Srbiji Ane Lugon-Moulin i predsednica International Womens Club-a Andrea Pavukova. Foto: GORAN/GORAN ZLATKOVIC

Prisutni su bili i predstavnici kompanije AstraZeneca, partnera ovog projekta, kao i menadžment kompanije Wireless Media Group i WMG fondacije.

"U kompaniji AstraZeneca duboko verujemo da svaka žena zaslužuje pravovremenu dijagnozu, savremenu terapiju i život bez straha od karcinoma dojke. Ponosni smo što smo deo ove inicijative, koja okuplja medije, zdravstvene institucije, udruženja pacijenata i lekara, sa zajedničkim ciljem da unapredimo ishod lečenja u Srbiji. Naša posvećenost inovacijama nije samo naučna, već i duboko ljudska – jer verujemo da zajedno možemo doprineti da sve više žena pobeđuje u ovoj borbi," izjavio je Aleksandar Tripković, direktor kompanije AstraZeneca za Srbiju.

Događaj su svojim prisustvom podržali i lekari Instituta za onkologiju i radiologiju Srbije IORS, kao i predstavnici Onkološke klinike iz Niša. Reviju su pratile i zvanice iz nevladinih organizacija, članice Ženskog centra "Milica", kao i porodice naših Pobednica.

Najvažniji osećaj, onaj koji smo poneli sa revije i koji osnažuje je taj - da čovek nije sam.

Modna revija "Pobednice" bila je prilika da osetimo da smo zajedno u borbi, i uz žene koje se suočavaju sa ovom bolešću, svi mi, država, lekari, mediji i porodica.

Ana Aleksić i Žegarac.jpg
Ana Aleksić i dr Milan Žegarac Foto: GORAN/GORAN ZLATKOVIC

DA POBEDNICA BUDE ŠTO VIŠE

Kompanija Wireless Media Group, koja je osnivač WMG fondacije, našla je način da direktno doprinese tome da pobednica bude što više. Wireless Media Group je Institutu za onkologiju i radiologiju Srbije donirala sredstva za nabavku multifunkcionalnog elektrohirurškog sistema!

Za njega kažu da je najbolja elektrohirurška jedinica na svetu, koja pacijentima obezbeđuje najkvalitetnije lečenje u skladu sa svetskim standardima!

Odluku o donaciji uručila je Ana Aleksić, članica uprave Wireless Media Group i predsednica Upravnog odbora WMG fondacije doc dr Milanu Žegarcu, vd-u direktora Instituta za onkologiju i radiologiju Srbije.

"Ova donacija predstavlja izraz poštovanja prema svim ženama koje se bore i prema lekarima bez kojih ta borma ne bi bila moguća," rekla je Ana Aleksić tokom uručenja odluke o donaciji.

"Hvala kompaniji Wireless Media Group na izuzetnoj donaciji, na izuzetnom poklonu koji će nama koristi u lečenju naših pacijenata. Koristićemo ga i za druge malignitete, ali karcinom dojke je najčešči u ženskoj populaciji i još jednom ponavljam kojiko je važno da se pacijentkinje redovno pregledaju i jave na vreme," rekao je dr Žegarac u svom obraćanju.

WMG fondacija održala reviju "Pobednice"
Foto: Prevencija kao garancija