Hrvatski Hrabri telefon pokrenuo chat za podršku migrantima: Servis dostupan na više jezika

Hrabri telefon u saradnji sa UNICEF-om pokrenuo je višejezično chat savetovanje za decu i porodice u migracijama, omogućujući im podršku na šest dodatnih jezika - engleskom, francuskom, turskom, ukrajinskom, paštunskom i arapskom, saopštili su danas iz organizacije.

Foto: Shutterstock

Iz Hrabrog telefona, neprofitne organizacije za pomoć i podršku deci i roditeljima, saopštili su da se deca i roditelji u migracijama, uključujući i decu bez pratnje, suočavaju sa brojnim izazovima pri dolasku u novu zemlju i procesu integracije, poput straha od neizvesnosti, jezičkih barijera, diskriminacije i otežanog pristupa obrazovanju, što može negativno uticati na njihovo mentalno zdravlje.

Tako je nastao i ovaj projekat, kao deo programa "Podrška deci i porodicama u migracijama u procesu zaštite i integracije u Hrvatskoj", koji sprovode Švajcarsko državno povereništvo za migracije i UNICEF Hrvatska, uz finansiranje Vlade Švajcarske Konfederacije.

Chat je dostupan svakim radnim danom od 9 do 20 sati na web stranici tinejdzeri.hrabritelefon.hr.

Iz Hrabrog telefona ističu kako stres i nesigurnost mogu dovesti do teskobe, promena u ponašanju i osećaja bespomoćnosti.

"Svesni tih izazova, kao i činjenice da, uprkos naporima brojnih ustanova i službi, psihosocijalna podrška još uvek nije jednako dostupna svoj deci i njihovim roditeljima, proširenjem chat savetovanja pružamo konkretan doprinos u zaštiti i podršci deci u migraciji, omogućujući im prostor za razgovor i izražavanje osećaja na jeziku koji razumeju", dodaju oni.

Hrabri telefon, putem besplatnih savetodavnih linija za decu i roditelje, godišnje odgovori na više od 3.500 upita, a podršku pruža i putem e-maila i chata.

(M.A./EUpravo zato/index.hr)