Kožne torbice, novčanici, kaiševi i rančevi... Sve to je deo priče porodice Mitić iz Niša.
Iako je po struci biolog ekolog, Milicu Mitić su zanimali proizvodi od kože, pa je odlučila da se upusti u potpuno nepoznate vode i pokrene svoj posao iako prethodno ništa nije znala o tome.
"Oduvek sam volela kvalitetne kožne torbe i novčanike, kao dodatak mogu poslužiti da se izrazite ili ostavite određeni utisak. Vrlo mi je bitna i njihova funkcionalnost, jer ih svakodnevno nosimo. Primetila sam da je kod nas izbor dosta sužen, pa sam u razgovoru sa suprugom došla na ideju da razvijemo nešto drugačije što će pre svega da traje i da se razlikuje kvalitetom", ispričala je Milica za EUpravo Zato u pauzi pripremanja osnovaca za brojna takmičenja iz biologije.
Bračni par je proučavao brojne snimke na Jutjubu, pa su učili o samom poslu i tek onda kupili prvu mašinu koju nisu znali ni kako valjano da koriste. Radionicu su postavili u potkrovlju kuće, a firmu su nazvali po ćerki.
Ipak, nisu odustajali i ta upornost se isplatila kada su primili prvu narudžbinu - bio je to novčanik i držač kartica.
"Suprug i ja smo od samog početka jasno definisali ciljeve i imali viziju šta treba da stoji iza našeg brenda Vera Leather. To je dugotrajan proces, traje čitav život i zahteva dosta odricanja. Bilo je dosta razloga i uticaja koji su se poklopili da bi se to desilo i ostvarilo", poručila je Nišlijka koja je u trenutku pokretanja sopstvenog biznisa bila trudna sa trećim detetom.
Korak dalje uz pomoć EU PRO
Kao i u svakom poslu, novac je najveći problem pogotovo kada treba uložiti u opremu koju ne može svako da priušti.
"Investicije su bile najveći izazov i jedan od glavnih razloga zbog kog smo se prijavili na program EU PRO. U tom periodu smo investirali u proizvodnu halu i nedostajao nam je novac za mašine koje bi unapredile proizvodnju", objasnila je Milica koja je za program čula iz medija.
Kako je dodala, proces je bio jednostavan, a čitava procedura je trajala devet meseci.
"Ukupno smo dobili sedam mašina. Ključne mašine koje su unapredile process izrade i podigle vrednost proizvoda su UV štampač za kožu i CNC laser", pojasnila je.
Trenutno, Mitići imaju šest zaposlenih radnika, a najpopularniji proizvodi su im letnje kožne torbice.
"Svaka torba i novčanik ima svoj lični pečat od strane majstora koji je pravi. Želimo da stvorimo proizvod koji savršeno odgovara potrebama i karakteru kupca dajući mu slobodu da prilagodi svaki detalj na njemu. Naši proizvodi se mogu videti u svim krajevima Srbije. Šaljemo pojedinačno proizvode i na inostrano tržište, naročito u zemljama regiona", zaključila je Milica.
Kako sve Evropska unija može da pomogne investiranjem u vaš biznis, možete pronaći na sajtuwww.eumogucnosti.rs
(N.P/Eupravo Zato)