Sve više nezadovoljnih mrežom X prelazi na ovu platformu: Šta je Bluskaj koji je za 7 dana dobio milion novih korisnika?

Nakon predsedničkih izbora u Americi veliki broj nezadovoljnih korisnika smerom vlasnika X, prelazi na konkurentsku Bluskaj platformu koja dnevno dobija na stotine hiljada novih korisnika širom sveta. Kakva je to mreža koja je za nedelju dana dobila milion novih pratilaca?

SOPA Images / Sipa Press / Profimedia Popularnost društvene mreže Bluskaj neprestano raste, a naročito nakon američkih predsedničkih izbora i nezadovolljstva mnogih korisnika smerom vlasnika X-a.

Bluskajeva platforma društvenih beleži stabilan rast sa preko 9 miliona korisnika u oktobru na više od 14.6 miliona do danas.

Poslednji veliki priliv korisnika dogodio se tokom prethodnog vikenda kada su mnogi američki korisnici napuštali X.

Na stotine hiljada novih korisnika dnevno

Blueskaj mreža je na kratko došla na čak drugo mesto među Ajfon aplikacijama u američkom App Storeu u ponedjeljak u poređenju sa 27. mestom dan nakon izbora.

Juče je pao na treće mesto, iza Metine aplikacije Threads i ChatGPT-ja.

U ponedeljak su mediji izveštavali da je Bluskaj dobio više od 700.000 korisnika u poslednjih nedelju dana, čime je ukupni broj porastao na 14.5 miliona.

Dan kasnije broj korisnika premašio je 14.6 miliona, što znači da se dnevno prijavljuje otprilike 100.000 novih korisnika.

Prema podacima kompanije za analitiku aplikacija Appfigures, broj preuzimanja Bluskaj aplikacije u Americi porastao je za 933% od početka godine, dok su X-ova preuzimanja porasla za 48%.

U kojim zemljama je popularan Bluskaj?

Iz Bluskaja su juče izjavili da se za poslednjih nedelju dana ovoj mreži pridružilo čak milion novih korisnika.

Kako su naveli, većina novih korisnika dolazi iz Amerike, Kanade i Velike Britanije.

Članica tima mreže Emili Lu u odgovoru za TechCrunch rekla je da se primećuje povećana aktivnost u svim oblicima interakcije: lajkovi, praćenja, novi profili.

"Uzbuđeni smo što možemo da poželimo dobrodošlicu novim grupama na Bluskaju, koje se protežu od obožavatelja Tejlor Svift do ljubitelja sporta i novinara", kazala je ona.

Šta je Bluskaj - kakva je to mreža?

Bluskaj je decentralizovana društvena aplikacija koju je osmislio bivši izvršni direktor Twittera, Džek Dorsi, i razvijao je paralelno sa Twitterom.

Ova društvena mreža ima korisnički interfejs sličan Tviteru.

To je otvorena platforma koja nudi priliku za razvoj personalizovanih društvenih mreža koje mogu biti prilagođene specifičnim interesima ili potrebama korisnika.

To znači da svako može da se priključi inicijativi i započne sopstvenu društvenu mrežu. Bluskaj nudi priliku da izrazite svoju kreativnost i stvorite mrežu koja odražava vaše lične vrednosti i ideje.

Ova inicijativa takođe promoviše decentralizaciju društvenih mreža, što znači da se moć vraća korisnicima, a ne centralnim korporacijama, što je korak ka većoj transparentnosti i kontroli nad ličnim podacima i sadržajem.

Ova mreža koristi otvoreni izvor koji je razvijen unutar same kompanije, AT protokol, pa osobe van kompanije imaju uvid u to kako je napravljen i šta se razvija.

Dorsi je predstavio projekat Bluskaj još 2019. dok je bio izvršni direktor Tvitera, dok je 2022. godine Bluskaj potpuno razdvojen od Tvitera, a. Dorsi ga je čak koristio da izrazi svoje nezadovoljstvo Maskovim vođstvom.

"Veći postotak onih koji objavljuju nego X"

Prema izvršnoj direktorki Bluskaja Džej Graber, interakcija na platformi često je viša nego na X-u.

Iako X još uvek ima veći broj korisnika jer mnogi ne brišu svoje X profile, Bluskaj obično ima veći postotak objava, odnosno onih koji aktivno učestvuju umesto da samo posmatraju, kaže Graber.

Za nove korisnike Graber preporučuje objavljivanje u relevantnim feedovima, komentarisanje tuđih objava, pronalaženje svojih međusobnih pratitelja i korišćenje hashtagova za povećanje interakcije sopstvenim sadržajem.

(M.A./EUpravo zato)