Operateri stanica za punjenje električnih automobila prate krađe kablova i sabotaže na aparatima za punjenje, a šteta koja je napravljena iznosi nekoliko miliona evra. Oni pretpostavljaju da lopovi ciljaju bakar u kablovima, ali mogli bi da postoje i drugi motivi, poput vandalizma ili protivljenja električnoj mobilnosti.
Najveći nemački operater mreže za punjenje EnBW već je ove godine zabeležio više od 900 krađa kablova na više od 130 brzih stanica za punjenje.
"Šteta trenutno iznosi nekoliko miliona evra", rekao je portparol ove kompanije, a prenela nemačka novinska agencija dpa, dodajući da je prethodnih godina bila znatno niža.
EWE Go, koji je uglavnom prisutan u severozapadnoj Nemačkoj, izveštava o sličnoj priči.
"Dok smo između 2022. i 2024. godine zabeležili nizak dvocifreni broj slučajeva, on je postao visok mu 2025. godini", objavili su iz kompanije EWE Go.
Ionity, koji upravlja punionicama duž evropske mreže autoputeva, ove godine je u Nemačkoj zabeležio oko 30 slučajeva, u poređenju sa samo nekoliko u prethodne dve godine, piše Seebiz. Širom Evrope broj se popeo na više od 100. Ne postoji tačna statistika za celu Nemačku, jer policija ne beleži slučajeve tako detaljno.
Gubitak poverenja veća je šteta od finansijske
Operateri naglašavaju da je nematerijalna šteta čak i veća od troškova zamene kablova.
"Svaki prekid rada punionica dodatno gubi povjerenje kupaca u pouzdanost infrastrukture za punjenje, a time i u upotrebljivost električne mobilnosti u celini," upozorio je Ionity.
Za EnBW jedan od motiva za krađu je bakar u kablovima za punjenje.
Kablovi na brzoj punionici sadrže između četiri i 10 kg ovog metala, koji se na tržištu starog metala može nabaviti za oko 50 evra.
Budući da profit nije veliki, operateri razmatraju i druge motive, poput vandalizma ili ciljane sabotaže zbog protivljenja e-mobilnosti.
(EUpravo zato/Seebiz)