Turizam u Italiji doživljava velike promene. Turistička sezona traje dosta duže, a primećen je porast unapred rezervisanih putovanja. Zahvaljujući povećanju broja međunarodnih turista, cene smeštaja rastu, a posete su ravnomernije raspoređene tokom cele godine.
Prema izveštaju „Hotel Booking Trends" platforme SiteMinder, koja analizira više od 125 miliona rezervacija globalno, u 2024. godini 31.68% rezervacija u italijanskim hotelima ostvareno je tokom letnjih meseci od juna do avgusta.
Jul i avgust beleže blagi pad (-4% i -1%), dok meseci poput maja i oktobra beleže rast. Konkretno, maj je zauzeo 9.39% svih rezervacija (u poređenju sa 8.97% u 2023.), dok je oktobar dostigao 9.15% (u poređenju sa 8.99% prethodne godine), navodi horecanews.
Septembar beleži rast od 2%, dok su februar i mart zabeležili povećanje od 8% i 4%.
Ovi podaci ukazuju na produženje turističke sezone u Italiji, a turisti su ravnomernije raspoređeni tokom godine.
Rast cena smeštaja, ali i broja međunarodnih turista
Produžena sezona svakako je uticala na rast cena hotela.
Maj i oktobar postali su najskuplji meseci u 2024. godini.
Prosečna cena noćenja bila je od 272 i 271 evra, a u proseku, hotelske cene u Italiji porasle su za 5.4% u odnosu na 2023. godinu, sa prosečnom cenom od 239.60 evra po noći.
Italija se takođe svrstala među 65% svetskih destinacija koje su zabeležile rast cena.
Koji su najskuplji, a koji najpovoljniji dani za boravak u hotelima?
Petak je ostao najskuplji dan za hotelski smeštaj, sa prosekom od 255 evra po noći, dok je nedelja najjeftinija sa razlikom od oko 25 evra.
Pored toga, dužina boravka u italijanskim hotelima je blago povećana od globalnog proseka: 12.55% gostiju rezervisalo je dve noći, dok je 8.18% ostalo 3 do 4 noći.
Samo 0.75% turista produžilo je boravak na više od nedelju dana.
Rast ranih rezervacija i stopa otkazivanja
Sve više turista planira svoja putovanja unapred, posebno međunarodni gosti.
Prosečan period rezervacije u Italiji je 34 dana, dok je globalni prosek 31.98 dana. Stopa otkazivanja rezervacija ostala je stabilna, iznad globalnog proseka od 19.77% i evropskog proseka od 20.78%, što je malo više od 21%.
Uloga međunarodnih turista
Strani turisti činili su 65.24% ukupnih dolazaka u italijanskim hotelima u 2024. godini. Glavna tržišta bila su Nemačka, Francuska i Velika Britanija, ali je zabeležen i rast broja turista iz Azije.
Najposećeniji gradovi bili su Rim, Venecija i Firenca, dok su regije poput Apulije i Sicilije takođe zabeležile povećanje broja posetilaca.
Trendovi u turizmu
Turizam u svetu pokazuje znakove oporavka, posebno zahvaljujući povratku azijskih turista, prvenstveno iz Kine.
Globalno, prosečna cena noćenja porasla je na 186 evra, dok je prosečna dužina boravka u 78% slučajeva bila jedna noć, dok je 11% gostiju boravilo tri i više noći.
Uz povećanu potražnju i sve više unapred planiranih putovanja, turistički sektor u Italiji ima priliku da optimizuje svoje strategije i iskoristi prednosti produžene sezone kako bi privukao još više turista tokom cele godine.
(EUpravo zato/tumagazin.rs)