Prošle godine imali najgoru ocenu tačnosti u poslednjih 20 godina: Putnicima isplatili 197 miliona evra odštete

Nemački železnički operater Dojče Ban isplatio je skoro 197 miliona evra, što je oko 214 miliona dolara na ime kompenzacije za kašnjenja prošle godine, saopštila je nemačka državna kompanija u Berlinu.

Dojče Ban vozovi Foto: Lutsenko_Oleksandr / Shutterstock.com

U toku godine podneto je oko 6,9 miliona zahteva za odštetu usled kašnjenja vozova Dojče Bana. Prethodno je u 2023. godini bilo 5,6 miliona zahteva  isplatamašto je uzrokovalo isplatu naknada u ukupnom iznosu od 132,8 miliona evra, piše SEEbiz.

"Ukoliko voz kasni, naši putnici imaju pravo na odštetu, mi je plaćamo bez borbe. A duga kašnjenja dovode do visokih isplata odštete", izjavio je potparol kompanije za visokotiražni list Bild.

Prema Dojče Banu, 80 odsto kašnjenja je zbog zastarelosti i preopterećene infrastrukture.

Više od trećine međugradskih železničkih usluga nisu bile tačne prošle godine, a 37,5 odsto dolazaka kasnilo je više od pet minuta i 59 sekundi.

Brojka je ukazivala na najgoru ocenu tačnosti u poslednjih 20 godina.

Portparol je napomenuo da su radovi na renoviranju u toku.

Dojče Ban planira temeljnu obnovu 41 koridora sa velikim saobraćajem do 2030. godine.

"DB ima za cilj da podigne tačnost svojih međugradskih ekspresnih usluga na 75 odsto do 80 odsto do kraja 2027. godine", rekao je portparol kompanije.

Dojče Ban (Deutsche Bahn) je nemački železnički prevoznik i jedno od najvećih železničkih preduzeća u Evropi.

Prevoznik ima sistem praćenja koji omogućava putnicima da prate status svojih vozova u realnom vremenu putem aplikacija ili web stranica, a postoji mogućnost povraćaja novca ili kompenzacija u slučaju značajnih kašnjenja.

(M.A./EUpravo zato/biznis.rs)