"Daj(em) pedalu raku" i "Ne bez nje": Zajednička vožnja podrške ženama u borbi protiv raka dojke

Ženski centar "Milica", uz institucionalno pokroviteljstvo Ministarstva zdravlja i uz podršku lokalnih samouprava, udruženja građana, zdravstvenih ustanova, biciklističkih i sportskih klubova, i ove godine po 11. put organizuje kampanju "Daj pedalu raku".
Daj pedalu raku Foto: Ženski centar Milica

Ovog oktobra, kampanja će biti ujedinjena sa nacionalnom kampanjom "Ne bez nje", čime se simbolično obeležava mesec borbe protiv raka dojke širom Srbije i regiona. 

Zajednički cilj obe kampanje jeste promocija zdravih životnih navika, podizanje svesti o značaju redovnog skrininga i preventivnih pregleda dojki i reproduktivnih organa, kao i pružanje podrške ženama u borbi protiv raka.

Biciklistična vožnja podrške ženama u preko 15 gradova širom Srbije i regiona 

Kampanja "Daj pedalu raku" počeće organizovanom biciklističkom vožnjom podrške 4. oktobra u 12h sa trgova gradova: Trstenik, Užice, Veliko Gradište, Niš, Arilje, Subotica, Vranje, Pančevo, Tutin, Majdanpek, Čačak, Zaječar, Vrnjačka Banja, Topola, Svrljig, Stopanja, Kruševac, Kragujevac i Sarajevo.

Centralna manifestacija "Daj pedalu raku" - 11. oktobra na Kalemegdanu 

Centralna manifestacija u okviru akcije "Daj pedalu raku" održaće se 11. oktobra u Beogradu, na Kalemegdanu, kod Kule Nebojša, sa početkom u 11:00 časova.

Daj pedalu raku Foto: Ženski centar Milica

Program okupljanje građana svih uzrasta, stručnjake i organizacije, sve sa zajedničkim ciljem da se podigne svest o značaju prevencije i redovnih pregleda.

Toga dana sa Kalemegdana biće poslata snažna poruka koja po prvi put stavlja u fokus muškarce i njihovu ključnu ulogu u pružanju podrške ženama. Poseban akcenat se stavlja na podsećanje na važnost skrininga i redovnih pregleda, uz zajedničku poruku da je borba protiv raka odgovornost celog društva.

Ove aktivnosti imaju za cilj da motivišu muškarce da jasno kažu „Ne bez nje“, dok
žene šalju poruku „Daj(em) pedalu raku“, čime se stvara snažno jedinstvo u borbi za
zdravlje i život svih žena u Srbiji.

Ženski centar "Milica" - snažan glas pacijenata

Sumirajući dosadašnje rezultate koje je Ženski centar "Milica" postigao kroz svoje inicijative, posebno ističemo da su sve terapije registrovane u Srbiji do 2024. godine postale dostupne o trošku Fonda za lečenje žena sa rakom dojke.

Jedan od ključnih pomaka jeste i decentralizacija lečenja karcinoma dojke. Početkom ove godine, terapija je uvedena u preko 30 opštih bolnica širom Srbije, što je ženama omogućilo da se leče bliže svom mestu stanovanja. Time je smanjena potreba za dugim putovanjima, olakšana organizacija lečenja, ušteđeno dragoceno vreme i značajno poboljšan kvalitet života pacijentkinja.

Foto: Ženski centar Milica

Međutim, ono što ne može da čeka jesu inovativne terapije za lečenje metastatskog HER2+ raka dojke, kao i ranog HR+HER2- karcinoma sa visokim rizikom od povratka bolesti. Takođe, žene obolele od metastatskog i rekurentnog karcinoma grlića materice trenutno nemaju terapijske opcije osim hemioterapije i radioterapije.

Zbog toga je od presudne važnosti da Fond što pre pozitivno odgovori na naše inicijative i omogući ovim ženama savremene terapije koje mogu značiti duži i kvalitetniji život.

Daj pedalu raku Foto: Ženski centar Milica

Prostor za unapređenje postoji - zajedno za bolju budućnost svih žena

Ukoliko težimo personalizovanoj medicini u nekoj budućnosti, potrebno je imati u vidu potrebu za savremenom dijagnostikom. Zato je jedna od inicijativa Ženskog centra „Milica“ da se MammaPrint/BluePrint test uvede kao standardna dijagnostička opcija u cilju procene rizika od relapsa i procene potrebe za hemioterpijom, čime bi se uticalo na bolju prognozu bolesti.

Predsednica Ženskog centra "Milica" ističe da iako su uspesi u lečenju karcinoma dojke veliki, ostaje ključni prostor za unapređenje - skrining i prevenciju.

"Pozivamo celokupno društvo, zdravstvene ustanove i medije, da zajednički radimo na podizanju svesti o važnosti redovnih pregleda, jer karcinom dojke je izlečiva bolest u preko 90% slučajeva kada se otkrije na vreme“, rekla je Vesna Bondžić.

Kampanja koja ruši tišinu i spašava živote - "NE BEZ NJE" za borbu protiv raka dojke i ginekoloških karcinoma

Foto: Ženski centar Milica

U organizaciji Udruženja građana Ženski centar "Milica", a uz podršku Ministarstva zdravlja i Kabineta Ministarke bez portfelja zadužena za oblast rodne ravnopravnosti, sprečavanja nasilja nad ženama i ekonomskog i političkog osnaživanja žena zvanično, 19. septembra, lansirana je kampanja "NE BEZ NJE" - sveobuhvatni pokret čiji je cilj buđenje svesti o značaju prevencije raka dojke i ginekoloških karcinoma.

Kampanja, koja je rezultat 15-godišnjeg rada na terenu Ženskog centra “Milica”, ima za cilj da podstakne žene na skrining preglede, ali i da ojača ulogu muškarca, porodice i zajednice u toj borbi. Poruka je jasna i snažna: nijedan život ne sme biti izgubljen zbog straha, stigme ili odlaganja.

Rak dojke i ginekološki karcinomi su bolesti koja ne biraju, a statistika jasno govori da se blagovremenom reakcijom može značajno smanjiti stopa smrtnosti. Iza svake brojke krije se stvarna priča, lice majke, ćerke, sestre, supruge i prijateljice. Zato kampanja "NE BEZ NJE" prebacuje fokus sa pukih brojeva na suštinu: ljubav, podršku i zajedništvo.

Zašto "NE BEZ NJE"?

Slogan je dvosmislen i snažan, sa ciljem da prodrma i podstakne na razmišljanje.
"NE" je jasan stav, odbijanje da se pomirimo sa gubitkom koji se može sprečiti.
"BEZ NJE" je snažan podsetnik na prazninu koja ostaje kada se izgubi voljena osoba. Prazninu koja nastaje ako se ne reaguje na vreme.

Godinama se o raku dojke i ginekološkim karcinomima pričalo šapatom, kao o nečemu čega se treba stideti. Kampanja "NE BEZ NJE" je tu da razbije tu tišinu. Kroz priče, podkaste, blogove i nacionalno istraživanje o skriningu koje je u toku, otvoreno govorimo o prevenciji, i podršci i načinu kako se skrining sprovodi.

Tri stuba kampanje: Znanje, Navika, Zajednica

Kampanja "NE BEZ NJE" je više od obične poruke - to je misija koja se zasniva na tri ključna
stuba:

1. Znanje: Pružanje jasnih, jednostavnih i dostupnih informacija o tome kako se radi skrining. Bez komplikovanih medicinskih termina, kampanja želi da osnaži svaku ženu da preuzme kontrolu nad svojim zdravljem.
2. Navika: Transformisanje preventive iz izuzetka u rutinu. Cilj je da skrining postane normalan deo života, baš kao i svaka druga zdravstvena navika.
3. Zajednica: Stvaranje mreže podrške. Kampanja podstiče muškarce da budu oslonac svojim partnerkama, sinove i ćerke da podsete majke, a kolege da podrže jedni druge. Jer, briga nije samo reč – to je akcija.

Sajt nebeznje.com - Centralno mesto podrške i informacija

Sve informacije i aktivnosti kampanje objedinjene su na sajtu nebeznje.com, koji je zvanično pušten u rad. Sajt je zamišljen kao centralno mesto za edukaciju, inspiraciju i podršku.

Posetioci će na sajtu pronaći:
Odgovore na najčešća pitanja o skriningu napisane jezikom koji svako razume.
Blog sa inspirativnim pričama - savetima lekara i uputstvima za podršku porodice.
Istraživanje o skriningu - popunjavanjem ovog upitnika pomažete Ženskom centru "Milica" da bolje razume koliko žene znaju o skriningu raka dojke. Na taj način Ženski centar "Milica" može da pripremi adekvatne edukativne programe i informacije koje će ti biti od koristi hiljadama žena.

Podržite, Podsetite, Sačuvajte. Popunite upitnik o skriningu!

Upitnik se popunjava brzo i jednostavan je. Vaši odgovori daju uvid u to koliko žene znaju o prevenciji raka dojke. Popunjavanjem upitnika direktno utičete na dostupnost programa skrininga u svojoj zajednici. Pokažite da je prevencija važna i doprinesite tome da ova podrška postane dostupnija većem broju žena.

POPUNITE ISTRAŽIVANJE O SKRININGU

Na sajtu nebeznje.com se može prijaviti i za tradicionalnu biciklističku vožnju podrške "Daj pedalu raku", koja će se održati 4. oktobra na Kalemegdanu u organizaciji Ženskog centra "Milica".

#nebeznje #dajpedaluraku