Nemački softverski gigant otpušta 10.000 radnika: Uprkos svemu im je povećana dobit, fokusiraju se na AI

SAP je pojačao fokus na veštačku inteligenciju i u januaru je najavio plan restrukturacije.

Mc Photo/Ohde / Alamy / Alamy / Profimedia

Nemački softverski div SAP objavio je da planira da ugasi do 10.000 radnih mesta, istakavši restrukturaciju poslovanja i pojačani fokus na poslovanje s veštačkom inteligencijom.

Umesto planiranih 8.000 radnih mesta, kompanija je u ponedeljak objavila da će ugasiti njih skoro 10.000 jer su radnici sami naznačili da su spremni da odu.

Na kraju drugog kvartala firma sa sedištem u Valdorfu imala je 105.315 zaposlenih, oko 3.000 manje nego krajem marta.

SAP je pojačao fokus na veštačku inteligenciju i u januaru je najavio plan restrukturacije.

Prihodi SAP-a skočili za 10 odsto

U drugom tromesečju prihod nemačkog diva skočio je za 10 posto, na 8,29 milijardi evra. U odeljenju poslovanja s oblakom (klaudom) porastao je za 25 posto, na 4,15 milijardi evra.

"Naš rast u oblaku bio je jak i u drugom tromesečju, uz brojne narudžbine koje je omogućila veštačka inteligencija", rekao je izvršni direktor Kristijan Klajn.

"Nastavljamo da ulažemo u našu transformaciju kako bismo bili lider u poslovnom AI-ju", dodao je Klajn.

Prihod od prodaje licenci za softver smanjio se u drugom tromesečju za 28 posto, na 200 miliona evra.

Očekuju povećanje dobiti

Operativna dobit merena međunarodnim računovodstvenim standardima (IFRS) smanjena je za 11 posto, na 1,22 milijarde evra, zbog troškova restrukturisanja od 600 miliona evra.

Neto dobit potonula je za 69 posto, na 918 miliona evra, odražavajući visoku poredbenu osnovicu na početku prošle godine zbog prodaje američkog ogranka Qualtricsa.

Kompanija je potvrdila da u ovoj godini očekuje prihod u rasponu od 17 do 17.3 milijarde evra, veći za 24 do 27 posto nego prošle godine.

U 2025. program smanjenja broja radnih mesta i uštede troškova trebalo bi da poveća operativnu dobit za 200 miliona evra, procenjuju.

Šta su cloud rešenja?

S porastom količine digitalnih podataka u 21. veku, kompanijama je postajalo sve teže da kritične informacije i programe čuvaju na internim serverima i računarima.

Uz pomoć cloud rešenja, korisnici pristupaju svim potrebnim datotekama i sistemima, s bilo koje lokacije i bilo kog pametnog uređaja putem interneta.

Na taj način, oblak omogućava zaposlenima da sve što je važno i potrebno za obavljanje posla bude smešteno na jednom mestu – a ne na pojedinačnim računarima. Većina ljudi i privatno svakodnevno koristi cloud rešenja i aplikacije (Google Drive, Instagram, Facebook...), a da toga nisu ni svesni, pisao je PC Press.

(EUpravo Zato/Index.hr)