Novi alat za generisanje slika u ChatGPT-ju doveo je do rekordnog broja korisnika u aprilu, ali je primorao direktora kompanije "OpenAI" da zamoli ljude da se "malo smire".
Uz pomoć ChatGPT-4o korisnici mogu da transformišu fotografije ili mimove u prepoznatljive stilove – čineći da izgledaju kao da su izvučeni iz "Simpsonovih", "Rika i Mortija" ili "Saut Parka".
Najnovije ažuriranje alata veštačke inteligencije može takođe da generiše realistične slike, logotipe i dijagrame iz jednostavnih tekstualnih opisa, i to sa do 20 različitih objekata u jednoj slici.
Tako možete da postavite neku svoju sliku i vidite kako biste izgledali kao barbika.
Ipak, ono što je izazvalo najviše oduševljenja je japanski stil animacije što je navelo Sema Altmana – tehnološkog mogula i direktora "OpenAI"-ja, kompanije koja je i stvorila ChatGPT – da zamoli korisnike da "malo olade".
Broj korisnika ChatGPT-ja premašio je 150 miliona prvi put ove godine nakon uvođenja novog alata za generisanje slika.
Osim broja korisnika, prihodi od pretplata u aplikaciji i broj preuzimanja aplikacije takođe su dostigli najviši nivo nakon lansiranja GPT-4o.
Altmanu je godio uspeh tehnologije, ali je upozorio da povećana potražnja za generisanjem slika stavlja ogroman pritisak na OpenAI-jeve GPU-ove (grafičke procesorske jedinice), komponente računara zadužene za obradu slika i grafike, koje teško podnose opterećenje.
"Super je gledati kako ljudi uživaju u slikama u ChatGPT-ju. Ali naši GPU-ovi se tope", poručio je je Altman 27. marta.
Tri dana kasnije, uputio je molbu: "Možete li, molim vas, da usporite s generisanjem slika? Naš tim mora da spava".
Kompanija je i dalje imala probleme do 1. aprila, pa su korisnici bili upozoreni da očekuju sporiji rad usluge, kašnjenja u novim izdanjima OpenAI-ja i potencijalne kvarove.
Altman je 10. aprila naveo da je upotreba OpenAI-ja "potpuno poludela prošlog meseca“, dodajući da bi brzina usluge trebalo da se poboljša.
AI barbike
Jedan od viralnih trendova su slike koje je AI napravila tako da izgledaju kao barbike.
Uz pomoć generatora slika ChatGPT-ja, ljudi mogu sebe da transformišu u akcione figure - sa personalizovanim dodacima i kutijom.
Za kreiranje ovakvih figura, korisnici treba da zamole četbota da "napravi sliku u stilu akcionih figura", navodeći dodatke koje žele i opis na kutiji.
"Giblizacija"
Pre barbika, internet je poludeo za slikama u stilu japanskih animacija izrađenih u studiju Gibli, poznatog po filmovima "Spirited Away", "My Neighbor Totoro", "The Boy And The Heron" i "Howl’s Moving Castle".
Sve, od profilnih slika do viralnih trenutaka sa interneta, prošlo je kroz "giblizaciju".
Tako ste u stilu japanskih animacija mogli da videte kadrove iz poznatih filmova, poznate ličnosti, mimove...
Tehnologiju su koristili i pojedini političari.
Zašto je to kontroverzno?
Preterana upotreba Gibli stila dovela je do pitanja o mogućem kršenju autorskih prava.
Koosnivač Studija Gibli, Hajao Mijazaki, jedan od najcenjenijih animatora na svetu rekao je još 2016. godine da je "duboko zgrožen" ovom tehnologijom.
"Nikada ne bih želeo da ovakva tehnologija bude deo mog rada", naveo je misleći na upotrebu veštačke inteligencije.
Umetnica Karla Ortiz, koja je odrasla gledajući Mijazakijeve filmove i trenutno tuži druge AI generatore zbog kršenja autorskih prava, izjavila je da je ovo "još jedan jasan primer kako kompanije poput OpenAI-ja nemaju poštovanja prema umetnicima i njihovom radu“.
"Koristi se Giblijev brend, njihovo ime, rad i reputacija kako bi se promovisali proizvodi OpenAI-ja. To je uvreda. Eksploatacija", poručila je.
I dalje nije jasno da li je Studio Gibli izdao OpenAI-ju licencu za treniranje alata niti da li im je dozvola uopšte bila potrebna.
Džoš Vajgensberg, partner u američkoj advokatskoj firmi "Pryor Cashman", rekao je da je pitanje autorskih prava složeno.
"Postoji opšte pravilo da stil nije podložan autorskoj zaštiti. Ali ponekad ono što ljudi podrazumevaju pod stilom uključuje konkretnije, prepoznatljive elemente umetničkog dela", objasnio je.
U tehničkom dokumentu objavljenom prošlog meseca, OpenAI je naveo da njihov novi alat ima "konzervativan pristup" kada je u pitanju imitacija estetike pojedinačnih umetnika.
Portparol kompanije rekao je za Sky News: "Naš cilj je da korisnicima damo što više kreativne slobode. Nastavljamo da sprečavamo generisanje radova u stilu pojedinačnih živih umetnika, ali dozvoljavamo šire studijske stilove – što su fanovi koristili za kreiranje originalnih radova. Učimo iz povratnih informacija i stalno prilagođavamo našu politiku".
(EUpravo zato/Sky News)