Svima nam se sigurno bar jednom desilo tokom školovanja da nešto zaboravimo u školi. Da je tada bilo ovakvih rešenja, do stvari bi se lakše dolazilo, a škole bi bile rasterećene izgubljenih patika, knjiga, pernica, opreme za fizičko, kišobrana i kabanica, ali i drugih ličnih stvari đaka.
Nastavnik informatike Kokan Janković koji sa učenicima radi na projektu oglasnog odeljka na sajtu škole, kaže da su već od septembra na sajt postavili preko 90 zaboravljenih stvari, a kao zanimljivost ističe da se desilo da je jedan učenik zaboravio čak 3 para patika.
Fotografije dukseva, jakni, patika, šortseva, majica i kišobrana koje su učenici izgubili u učionici, hodniku ili nekom drugom mestu u ovoj školi mogu se pronaći na zvaničnom sajtu škole, a roditelji ili đaci koji prepoznaju ono što su zaboravili mogu se javiti nadležnima u školi.
Kako objašnjava nastavnik informatike, sa ovom praksom su krenuli pre skoro 3 godine na programerskoj sekciji i zajedno na svemu radi uglavnom da učenicima 7. razreda.
Janković pojašnjava kakva je procedura "oglašavanja":
"Deca slikaju i onda to ubacimo na sajt. Ove školske godine smo krenuli od nule, ali evo od septembra ima već oko 90 stvari koje nisu podignute. Često se i ne sete da su nešto zaboravili, ali bar roditelji mogu da pogledaju", priča Janković.
Napominje da đaci stvari najčešće zaboravljaju na času fizičkog kada se presvlače, ali da mnogi od njih to i ne primete.
"Desilo se da je jedano dete tri para patika zaboravilo. To je shvatio posle nekog vremena kada sam ih podsetio na času infomatike i pitao ih da li pogledaju nekad sajt. Pogledao je i video slike svojih patika", kaže nastavnik.
Stvari za koje se niko ne javi i koje niko ne preuzme na kraju školske godine doniraju u humanitarne svrhe.
Upravo je od gomile garderobe koja "čeka" u postoriji gde stoje izgubljene stvari đak 8. razreda Vuk Prokopović napravio piramidu za svoj ekološki projekat koji se bavi ozbiljnom temom od velikog značaja - protrošačkim društvom.
"Postavili smo piramidu od zaboravljene odeće i obuće u holu škole bez obaveštenja, kako bismo posmatrali reakcije učenika. Fotografisali smo zaboravljene stvari i postavili ih na školski sajt i društvene mreže. Rezultati pokazuju da većina učenika nije zatražila svoje stvari nazad, što potvrđuje hipotezu da je deo njihove kupovine impulsivan i nepotreban", zaključak je ovog dela Vukovog istraživanja.
Nastavnica Vesna Kocić koja je bila jedan od Vukovih mentora ističe da ih je posebno iznenadilo da je među izgubljenim stvarima bio i par potpuno novih patika koje su na sebi imale etiketu, kao i da se ni za njih niko od učenika nije javio da ih je izgubio.
(M.A./EUpravo zato/juznevesti.com)