Zašto je dosada novi luksuz? Ova zemlja poziva turiste da ove zime dođu i malo odmore od brzog tempa života

Imate previše aktivnosti i stresa u svakodnevnom životu? Švedska možda ima pravi lek za vas. Ova skandinavska zemlja poziva turiste da joj dođu i malo se dosađuju ove zime.
Posmatranje aurore borealis u Švedskoj Foto: Shutterstock/ Jose Manuel Perez

Bilo da su u pitanju duge šetnje šumom ili večeri provedene ispod zvezdanog neba, Švedska želi da putnici dožive čari "slatkog ništa posebno".

U novoj marketinškoj kampanji, Visit Sweden poziva posetioce da uspore ritam, isključe se od svakodnevice i provedu vreme u prirodi bez unapred zacrtanog plana.

Godišnja kampanja ističe namerno jednostavne aktivnosti: od posmatranja zvezda pored vatre, preko osluškivanja divljih životinja, do sati čekanja da riba zagrize na zaleđenom jezeru.

Zašto je "dosada" zapravo poenta?

Kako objašnjava Visit Sweden, cilj je da ljudima pruže dozvolu da na kraju naporne godine, rade manje.

Umesto popularnih zimskih atrakcija, kampanja usmerava putnike ka mirnijim delovima zemlje, gde vrlo malo toga traži njihovu pažnju.

U Sormlandu, kolibe uz šumske staze nude potpunu tišinu i izolaciju. Halsingland promoviše digitalni detoks u mestima sa slabim WiFi signalom i još manjim brojem distrakcija, dok Lapland nudi drastično usporavanje: dugi periodi mraka oko Kirune i Abiska prirodno ograničavaju koliko toga možete da uradite tokom dana.

Loženje vatre, lagana šetnja, gledanje zvezda ili polarnog svetla, kampanja ove trenutke mira prikazuje kao samu suštinu privlačnosti, a ne kao nedostatak aktivnosti.

Čak i duge vožnje duž čuvenog "Puta divljine" (Vildmarksvägen), najvišeg asfaltiranog puta u Švedskoj koji prolazi kroz šume i planine gde se kreću irvasi, mogu da ispune ceo dan.

Veličanstvena Aurora borealis, Polarna svetlost u švedskoj Kiruni Foto: Xinhua / Eyevine / Profimedia

Turizam se okreće tišem ritmu putovanja

U vremenu koje obeležava neprekidan protok vesti i zabave, "sporo putovanje" postaje nova želja savremenih turista.

Putovanja zasnovana na prirodi, traženje "mračnog neba" i skretanje sa uobičajenih ruta dobijaju sve više pristalica, naročito među ljudima koji traže više prostora i manje obaveza. Porast digitalnih detoks odmora i "off-grid" kabina deo je tog istog trenda.

Prošle godine, pojam JOMO - joy of missing out, odnosno "radost propuštanja", promovisao je upravo ovakve vrste aktivnosti.

To može značiti kratku šetnju na krpljama u Jamtlandu ili pecanje na ledu sa lokalnim stanovnicima na jezeru kod Ostersunda. Ništa od ovoga ne zahteva posebnu opremu, duga putovanja niti strogo isplanirane satnice.

Švedska nije jedina

Švedska nije jedina evropska zemlja koja želi da privuče turiste opuštenijim tempom.

Hrvatska već neko vreme podstiče posetioce da otkrivaju njene tiše uvale i manje obalne gradove umesto prenatrpanih ostrva.

Čak je i Italija,  sučena sa prekomernim brojem turista u najpoznatijim destinacijama, počela da promoviše delove svoje obale gde je lepota ista, ali pritisak posetilaca mnogo manji.

Ove sezone, Švedska veruje da će isti pristup privući umorne putnike. Krajem 2025. godine, upravo "odsustvo aktivnosti" može biti dovoljan razlog da se otisnete na zimsko putovanje u Skandinaviju.

(M.A./EUpravo zato/euronews.com)