Logističko srce Evrope niče u Poljskoj! Premijer Donald Tusk iskren - "želimo zaradu od obnove Ukrajine"

Poljska gradi najveći logistički centar u Evropi a njihov premijer Donald Tusk projekat od milijardu evra povezuje sa obnovom Ukrajine i strateškim ekonomskim ambicijama zemlje.

Donald Tusk Foto: paparazzza/Shutterstock

Poljska planira da izgradi najveći logistički centar u Evropi, saopštio je premijer Donald Tusk u ponedeljak.

Tusk je tokom posete Euroterminalu u Slavkovu, koji se nalazi u Šleskom vojvodstvu na zapadu Poljske, najavio da je doneta odluka da država, zajedno sa partnerima, uloži u infrastrukturu terminala kako bi se korist od ovog centra praktično udvostručila.

"Bez imalo preterivanja mogu da kažem da ćemo upravo ovde, u Slavkovu, u Šleziji, u Poljskoj, imati najveći logistički centar ovog tipa u Evropi", istakao je Tusk, dodajući da "nije reč samo o obaranju rekorda".

"Ovo je i zlatna prilika za Poljsku", rekao je premijer, naglašavajući koliko je važno da država zadrži kontrolu nad ključnim lokacijama kao što je ovaj logistički centar.

Procenjena vrednost projekta proširenja Euroterminala u Slavkovu iznosi milijardu evra.

Na konferenciji za novinare, Tusk je istakao i da Poljska želi da ostvari ozbiljnu zaradu od obnove Ukrajine.

"Nema ničeg lošeg u tome da to otvoreno kažemo: želimo da Poljska zaradi ozbiljan novac od obnove Ukrajine. Želimo da pomognemo, ali želimo i da imamo koristi od toga – i u tome je ovaj logistički centar ključan", rekao je Tusk.

"Ne sme da se ponovi situacija iz prošlosti, kada su svi učestvovali – uključujući i Poljsku, mislim na rat u Iraku – a na kraju su najveći igrači profitirali, dok je Poljska ostala po strani".

Dodao je da je upravo želja da Poljska ima koristi jedan od glavnih razloga zašto se ulaže u "ovaj logistički centar, srce evropske logistike".

Euroterminal u Slavkovu nalazi se na raskrsnici najzapadnije širokotračne železničke pruge (1520 mm) i standardne evropske pruge (1435 mm), što ga čini strateški važnim mestom za pretovar kontejnera koji se železnicom transportuju između Dalekog istoka i Azije s jedne, i Zapadne Evrope, uključujući i Ukrajinu, s druge strane.

Terminal je trenutno u fazi proširenja, a kada radovi budu završeni, imaće kapacitet za pretovar preko 500.000 kontejnerskih jedinica (TEU) godišnje. Trenutni kapacitet iznosi oko 285.000 TEU godišnje.

(EUpravo zato/Euractiv)