Nemačka auto-industrija gubi desetine hiljada radnih mesta: Šta stoji iza tih brojki?

Nemačka automobilska industrija prolazi kroz najteži period u poslednjoj deceniji. Brojke o izgubljenim radnim mestima šokiraju, a uzroci su dublji nego što se na prvi pogled čini. Od globalnih pritisaka do internih slabosti, u pozadini se krije više od pukih statistika.
Foto: Fabian Bimmer / Alamy / Alamy / Profimedia

Prema podacima iz analize konsultantske firme EY, nemačka automobilska industrija je u protekloj godini pretrpela ozbiljan pad, a izgubljeno je oko 51 500 radnih mesta, što čini gotovo 7 % ukupne zaposlenosti u tom sektoru.

Ceo industrijski sektor zabeležio je smanjenje od 2,1 % broja zaposlenih za godinu dana do 30. juna, odnosno oko 114 000 radnih mesta, što je smanjilo ukupnu industrijsku radnu snagu na 5,42 miliona.

Od 2019. godine industrija u Nemačkoj izgubila je oko 245 000 radnih mesta, što predstavlja pad od 4,3 % u celokupnom sektoru

Prihodi u industriji opadaju osmi kvartal zaredom.

Naime, u drugom tromesečju zabeležen je pad od 2,1 %, pri čemu je pad prihoda u automobilskoj industriji bio 1,6 %

Glavni izazovi sa kojima se suočava ovaj sektor uključuju: slabu potražnju, oštru konkurenciju sa tržišta Kine, spor prelazak na električna vozila, visoke troškove energije, slabu domaću potražnju i pogoršane trgovinske odnose sa SAD.

Sve to dodatno otežava izvoz u Kinu.

Velike kompanije poput Mercedesa, Volksvagena, Boša, Continentala i ZF-a najavile su obimne mere za smanjenje troškova, dok Porše planira zatvaranje svoje baterijske podružnice Cellforce

EY upozorava da bi ovi trendovi mogli ozbiljno da ograniče mogućnosti zapošljavanja mladih diplomaca u auto-industriji, posebno inženjera, što je situacija koja nije viđena kroz duži vremenski period.

(M.A./EUpravo zato/biznis.rs)